הצלחה לנפגעות עזרא שיינברג - הסכום גויס במלואו

סכום של 350 אלף שקלים גויס עבור הנשים שנפגעו מהרב עזרא שיינברג. הכסף ישמש להגשת תביעה אזרחית נגדו, וכן לסיוע מקצועי עבור הנשים, שנפגעו מהרב שהורשע בעבירות מין

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/19 13:50 יד בתמוז התשעט

הצלחה לנפגעות עזרא שיינברג - הסכום גויס במלואו
הפגנה נגד הקלה בעונשו של הרב עזרא שיינברג, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצלחה לנפגעות הרב עזרא שיינברג. הסכום אותו ניסו לגייס באמצעות מימון המונים גויס במלואו - 350 אלף שקלים. הכסף ישמש את הנשים להגשת תביעה אזרחית נגד שיינברג, בגין העברות שביצע בהן, וכן לעזרה מקצועית עבור נשים הזקוקות להמשך טיפול.

כזכור, חמש נשים, מנפגעות הפרשה, פנו לציבור בבקשה לגייס מימון לעזרתן. "אנו חמש נשים מתוך כתב האישום שתובעות אותו אזרחית, וטובעות כבר ארבע שנים בהוצאות משפטיות עצומות, ואחרות, של עשרות אלפי שקלים. רק יחד, איתכם ואיתכן, נוכל לסיים מסע זה", כתבו בפנייתן.

כזכור, שיינברג כיהן כראש הישיבה הגבוהה "אורות האר"י" בצפת, והורשע בשנת 2017 בעבירות של תקיפה מינית.  ב-27 ביולי 2015 הוגש נגדו כתב אישום הכולל 12 תלונות של נשים, בעבירות של אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, שיבוש הליכי משפט והטרדה מינית. במהלך המשפט הציגו עורכי הדין של שיינברג ראיות חדשות שהביאו את השופטים לשלוח את הצדדים לגישור פלילי, לאור הקושי להוכיח את הנאמר בכתב האישום. ב-26 ביולי 2017 הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תקיפה מינית בשמונה נשים, לאחר שעבירות האינוס נמחקו מכתב האישום. ב-6 בפברואר 2018 נגזרו עליו שבע וחצי שנות מאסר. שיינברג ערער לבית המשפט העליון על חומרת העונש, וערעורו נדחה.