גל שרפות ברחבי הארץ: מצב חירום הוכרז על ידי נציב הכבאות

החום הכבד והרוחות העזות הובילו לשרפות רבות, שחלקן מסכנות חיי אדם. תושבי הישובים שבי שומרון ואדרת פונו מבתיהם. כביש 40 נסגר לתנועה באזור מושב נחלים. באזור בית שמש האש מתקרבת במהירות לבתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/19 12:55 יד בתמוז התשעט

גל שרפות ברחבי הארץ: מצב חירום הוכרז על ידי נציב הכבאות
גל שריפות ברחבי הארץ. השריפה סמוך לירושלים, צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

גל החום הכבד השורר ברחבי הארץ, טמפרטורות שחוצות את קו 40 המעלות ובמקומות מסוימים גם מעבר לכך, ורוחות עזות בנוסף לכל, הביאו לגל שרפות עזות המשתוללות ברחבי הארץ.

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הכריז על מצב כוננות "לפיד אדום" בו כל לוחמי האש ועובדי הכבאות חרסות מתנדבים מגוייסים ופועלים לכיבוי מוקדי שריפות, המשתוללות ברחבי הארץ. 
להלן מוקדים עיקריים:

מתקן אדם פונה וישנה סכנה הנשקפת ליישובים בודרוס ונאות קדומים.

רמת פנקס (שכונה באור יהודה) - בוצע פינוי בקו בתים ראשון

אדרת (ירושלים)- נשקפת סכנה ליישובים נווה מיכאל ורוגלית 

ברטעה (מחוז חוף) - משתוללת שריפה גדולה במקום וישנה היערכות לפינוי היישוב קציר.

חיפה - בצ'ק פוינט הושגה שליטה על שריפת חורש שפרצה במקום.

בנציבות הכבאות וההצלה שבים וקוראים לציבור להישמע להוראות כוחות החירום, כיבוי והצלה. אנו קוראים לציבור לגלות אחריות ולהימנע מהדלקת אש. ומבקשים לגלות עירנות ולדווח על כל עשן או חשד לשריפה למוקד 102 של לוחמי האש.

השריפה סמוך למושב אדרת

השריפה סמוך למושב אדרתצילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

בעקבות שרפה ביישוב שבי שומרון, המתקרבת במהירות לעבר בתי היישוב, הוחלט במשטרה ובכיבוי האש לפנות את היישוב כולו מתושביו. ממשטרת ישראל נמסר כי בישוב שבי שומרון החלה התפשטות של שריפה סמוך לקו הבתים הראשון, מתבצע פינוי של כלל הבתים בישוב. כוחות משטרה, צבא וצוותי לוחמי אש פועלים במקום לכיבוי השריפה ופינוי התושבים.

ממשטרת ישראל נמסר כי בעקבות מספר מוקדי שריפות נחסמו לתנועה כביש 40 מנחלים לבארות יצחק בשני הכיוונים, וכן כביש 42 מצומת אשדוד ליישובי גדרות. בשני הכיוונים. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. בשל חסימות אלו צפויים עומסי תנועה בצירים ראשיים אחרים באזור. בחיפה פרצה שריפה באזור שבין נשר לצ'ק פוסט, לכיוון מורדות נווה שאנן. במקום כוחות גדולים של כיבוי והצלה שמנסים לכבות את האש.

בנוסף, התקבל דיווח על שריפה שהתפשטה מאזור כביש 4 לתוך הישוב רמת פנקס, סמוך לאור יהודה. יש דיווח על בית שעולה באש. תושבי הבתים מפונים מבתיהם. הכניסה לרמת פנקס נסגרה. כוחות משטרה וכיבוי עדיין מטפלים בשעה זו בשריפה שמתפשטת לתוך שטח היישוב ברמת פנקס. מיד עם תחילת האירוע פונו תושבי הבתים הסמוכים מטעמי שמירת ביטחונם בשל עשן רב. לא ידוע על נפגעים. בשלב זה, הכניסה ליישוב סגורה וכוחות המשטרה אף חוסמים את סביבת האירוע עד שכלל הכוחות הפועלים יסיימו את משימתם בבטחה. 

השרפה בחיפה

השרפה בחיפהצילום: איחוד הצלה

סמוך למושב אדרת, בעמק האלה, פרצה שרפה נוספת המתקרבת במהירות אל קו הבתים של המושב. מדוברות כבאות והצלה לישראל נמסר כי עשרה צוותי כיבוי והצלה מתחנות בית שמש וירושלים, פועלים כעת בשריפת חורש גדולה המתפתחת במהירות בחסות הרוחות הערות המנשבות במקום.

לוחמי האש מרכזים מאמץ לבלום את הלהבות. הצוותים נאבקים בלהבות בניסיון ליצור קו הגנה בין האש והישובים הסמוכים. צוותי כיבוי נוספים הוזנקו למקום ממחוז דרום  וכן מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות "אלעד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן