צפו: ההספד המרגש של הרב ליוני נתניהו

הרב אליעזר איגרא, ששירת תחת פיקודו של יוני נתניהו, הוזמן על ידי ראש הממשלה לשאת דברים באזכרתו, לאחר שקרא בפייסבוק סיפורים שסיפר עליו והתרגש

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 09:52 ז בתמוז התשעט

צפו: ההספד המרגש של הרב ליוני נתניהו
הרב איגרא עם נתניהו באזכרה, צילום: אלקנה שטמר

השבוע כתבה אשת התקשורת סיון רהב מאיר פוסט לרגל יום נפילתו של יוני נתניהו ז"ל במבצע אנטבה. בפוסט שפורסם במסגרת "החלק היומי" סיפרה שלושה סיפורים קצרים ששמעה מהרב אליעזר איגרא, דיין בית הדין הרבני הגדול, שהיה פקוד של יוני נתניהו וקשורים בו ובאישיותו הייחודית.

אחד הסיפורים עסק בלימוד מסכת פסחים. "היינו במחנה חדש, שהיום נקרא על שמו, 'מחנה יונתן'", סיפר הרב איגרא. "לא היה אז חשמל, ונהגתי ללמוד תורה לאור הנר. יוני היה נכנס הרבה לאוהל, לא סתם כדי לשאול מה נשמע אלא כדי לשוחח. ישבנו שעה ארוכה ולמדנו יחד מסכת פסחים. יש לי את הכרך הקטן הזה עד היום בבית. היום אני כבר לא יכול לקרוא כתב קטן כל כך. כשאומרים 'יוני נתניהו' אנשים חושבים על שדה הקרב, אבל לי יש תמונה אחרת לגמרי שלו בזיכרון: רוכן בעניין לעבר מסכת פסחים בגמרא".

אתמול (ג'), התקיימה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל אזכרתו של יוני נתניהו, במלאת 43 שנים למבצע אנטבה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את הרב איגרא להגיע לדבר בטקס האזכרה המשפחתי, לאחר שקרא את הפוסט של סיון והתרגש.

הרב איגרא נושא דברים באזכרה

הרב איגרא נושא דברים באזכרהצילום: אלקנה שטמר

הרב איגרא סיפר בטקס באזכרה: "הבוקר לפני 43 שנה, כשהמדינה כולה במתח נוראי בעקבות חטיפת מטוס הנוסעים לאנטבה, היינו אז זוג צעיר, אני מתעורר בדירתי הקטנה והצנועה בישיבת כרם ביבנה עם משמע הידיעה המרעישה - החטופים שוחררו, לכוחותינו הרוג אחד. איני יודע וגם עכשיו אני רועד כשאני אומר את זה, חשתי בדבר, אבל אמרתי לאשתי: 'רוחמה, רק לא יוני'. הוספתי עוד משפט שמאוד התלבטתי אם לומר עכשיו, אבל אומר אותו לכבודו של יוני, אמרתי לרוחמה: 'אם זה יוני, כל המבצע לא שווה'".

"הדברים הללו נחרטו בלבי לעד", סיפר הרב איגרא. "כמובן שאני מתחרט עליהם, לא רק כי הכרתי את חלקם של הניצולים וחלקם נהיו קרובי משפחתי. המשפט בא לבטא את גודל ההערכה הטמונה בלבי ומחשבותיי על מפקדי יוני. תחושתי שמדובר במפקד יחיד ומיוחד, אין לו תחליף, אבל מהר מאוד הבנתי שהייתי שותף לאירוע היסטורי בקנה מידה של עם ישראל לדורותיו. מיהונתן בן שאול עד יהונתן לא קם כיהונתן. נפילתו בקרב של יהונתן בגלבוע הייתה ונשארה אבן בלתי נשכחת בבניין העם היהודי ומורשת הקרב שלו כאשר חייו הפרטיים של האדם הופכים לבעלי משמעות נצחית בבניין האומה".