ארדן: "שוטר אלים - לא צריך להישאר במשטרה"

השר לביטחון פנים דיבר בטקס חילופי מפקדים והתייחס לגילויי אלימות של שוטרים כלפי מפגין חרדי: "פעם אחר פעם אני מגלה לצערי ששוטרים שפעלו בניגוד לחוק והפעילו כוח שלא לצורך, ממשיכים לשרת בארגון"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/07/19 12:57 ו בתמוז התשעט

ארדן: "שוטר אלים - לא צריך להישאר במשטרה"
השר גלעד ארדן , צילום: פלאש 90

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, דיבר הבוקר (ג') בטקס חילופי מפקדים במחוז צפון של המשטרה, והתייחס לאלימות שוטרים, בהקשר למקרה שהתפרסם אמש, בו תועד שוטר מושך בפיאותיו של מפגין חרדי.

בהמשך צייץ ארדן בטוויטר כי בדבריו על שוטרים אלימים, לא התייחס לפרשת הריגתו של סלומון טקה, שנמצאת עדיין בחקירה. ארדן כן התייחס למחאת העדה האתיופית כשדיבר על הגזענות ועל פעולות המשטרה בנושא.

"המשטרה עושה הכל כדי לאפשר בישראל, וזה דבר לא פשוט, את זכות המחאה והביטוי", אמר ארדן. "אולם גם זכות זו אינה גוברת על זכות הציבור לביטחון אישי ולחופש התנועה ויש להציב לה גבולות ברורים ואת הגבולות האלה אנחנו מציבים ונמשיך להציב".

"כל זה לא אומר שאין תקלות, זה לא אומר שאין טעויות, שאין עשבים שוטים, זה לא אומר שאין שוטרים אלימים שמנצלים לרעה את הכוח שנותן להם החוק. בהם עלינו לטפל משמעתית או פלילית לפי החומרה. שוטר אלים שלא יודע לגלות איפוק לא צריך להישאר בשורות המשטרה. אין כאן מקום לטעויות או לסלחנות" הדגיש השר, "כי בעידן שבו אנחנו חיים לכל גילוי אלימות מיותר ולא חוקי של שוטר יש נזק אדיר לאמון הציבור שמכוחו פועלת המשטרה".

לדברי ארדן "זו האחריות שלי, זו האחריות של המפכ"ל, של הסמפכ"ל, מפקדי המחוזות ואני מצפה לנורמות האלה מכל מפקד בארגון. פעם אחר פעם אני מגלה לצערי ששוטרים שפעלו בניגוד לחוק והפעילו כוח שלא לצורך, ממשיכים לשרת בארגון גם אם בתפקיד אחר. על כולנו לקבוע נורמה ברורה בנושא הזה: אפס סלחנות לאלימות מיותרת מצד שוטרים".

הפגנות אלימות. רכב שהוצת במחאה

מחאת העדה האתיופית, בסוף השבועצילום: פלאש 90. אדם שולדמן

השר לביטחון פנים התייחס גם למחאת בני העדה האתיופית, שהתפרצה בשבוע שעבר בעקבות הריגתו של סלומון טקה בידי שוטר: "זה נוגע גם לגילויי גזענות! המשטרה עשתה עבודה מדהימה בשנים האחרונות כדי לקרב אלינו וכדי להתקרב אל האוכלוסיות שחיות איתנו כאן במדינה: לציבור הערבי, לציבור החרדי לקהילת הלהט״ב וכמובן לקהילת יוצאי אתיופיה והיו לנו הישגים משמעותיים. המשטרה עשתה בנושא הזה יותר מכל ארגון ממשלתי אחר במדינת ישראל.

"מילים פוגעות הרבה יותר מהפעלת כוח פיזי והפגיעה שלהן נותרת בלב שנים רבות", אמר ארדן. "פגשתי בשבוע החולף יחד עם המפכ"ל עשרות פעילים יוצאי אתיופיה שסיפרו לנו על מפגשים שהם חוו עם אנשי משטרה. ותאמינו לי - הם לא המציאו את הסיפורים ולא תיאמו אחד עם השני". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן