באופן רשמי: השוטר ירה לרצפה - סלומון טקה נהרג מנתז

נציגי מח"ש אישרו כי מהחקירה עלה שהירי של השוטר אכן בוצע לכיוון הרצפה וכי נתז הוא שפגע בטקה וגרם למותו. במשפחה הגיבו לממצאים: "המשפחה לא תקבל אם השוטר לא ילך לכלא. היה פה רצח, לא הריגה, ואנחנו נצא לרחובות אם צריך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/19 13:38 ה בתמוז התשעט

באופן רשמי: השוטר ירה לרצפה - סלומון טקה נהרג מנתז
קרובת משפחתו של סלומון טקה ז"ל, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לאחר מספר שמועות אודות אירוע הירי בקריית חיים, בו נהרג הצעיר סלומון טקה ז"ל, היום (ב') אישרו באופן רשמי במחלקה לחקירות שוטרים את נסיבות מותו באוזני נציגי משפחת המנוח. מהחקירה עלה שהירי של השוטר אכן בוצע לכיוון הרצפה וכי נתז הוא שפגע בטקה וגרם למותו.

עורכי הדין שמייצגים את משפחת טקה ביקשו ממח"ש את דו"ח הנתיחה שלאחר המוות ואת תוצאות הבדיקה הבליסטית, על מנת להעבירם במידת הצורך למומחים מטעמם. בתגובה לכך נאמר לעורכי הדין שהנושא יישקל ושהם יקבלו תשובה בקרוב. בפגישה, שנערכה במקביל לעליית משפחת טקה לקברו של סלומון בתום השבעה עליו, נכחו מטעם המשפחה עורכי הדין איציק דסה, רינה איילין גורליק ופרופ' אריאל בנדור.
 
לדברי עו"ד דסה, "אנחנו רוצים שהצדק יקרה והצדק ייעשה. הזמן הוא קריטי אבל מצד שני אנחנו רוצים שתיעשה עבודה מקצועית. היו לנו דרישות שנוגעות לחקירה ונאמר שהן ייבדקו עניינית, מקצועית ושנקבל עליהן תשובה מנומקת. אנשי מקצוע רציניים ומכובדים עושים חקירה מעמיקה של המקרה".

אורה טסמה, בת הדודה של סלומון שהשתתפה אף היא בפגישה, אמרה לפני קיומה כי "המשפחה הייתה בבוקר בבית העלמין, ולי היה חשוב לבוא לראות מה קורה עם ההליך כי כרגע לא עדכנו את המשפחה ולנו חשוב שיהיה משפט צדק. המשפחה לא תקבל אם השוטר לא ילך לכלא. היה פה רצח, לא הריגה, ואנחנו נצא לרחובות אם צריך".