מחאת ההורים: הפגנות וחסימות כבישים ברחבי הארץ

ברחבי הארץ מתקיימות בשעות האחרונות הפגנות רבות, בעקבות מעצרה של 'הגננת המתעללת' מראש העין, ובמחאה על תקריות האלימות כלפי ילדים שנחשפות שוב ושוב. במספר מקומות נחסמו כבישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/19 20:53 ד בתמוז התשעט

מחאת ההורים: הפגנות וחסימות כבישים ברחבי הארץ
ההפגנה בתל אביב, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בערים ברחבי הארץ מתקיימות בשעה זו הפגנות רבות, במחאה על האלימות נגד ילדים בגנים, כפי שנחשפה בפרשת 'הגננת המתעללת' מראש העין, בשבוע שעבר. המפגינים מוחים נגד "אוזלת היד בטיפול מוסדות המדינה בהתעללות בפעוטות בגני הילדים", כפי שהם מכנים זאת.

הדיווחים מדברים על הפגנות ב-25 מוקדים ברחבי הארץ, בהן משתתפים אלפי בני אדם. בירושלים חסמה המשטרה לזמן קצר את רחוב ארלוזורוב, עקב הפגנה מול מעון ראש הממשלה הסמוך. לא נרשמו תקריות חריגות.

בתל אביב חסמו המפגינים את רחוב קפלן, אך מדיווחי משטרת ישראל עולה כי לא נרשמו עומסים חריגים במקום. בהמשך דווח כי המשטרה מונעת מהמפגינים להתקדם לכיוון צומת עזריאלי, שנחסמה בשבוע שעבר לשעות ארוכות בעקבות מחאת בני העדה האתיופית. בהמשך דווח כי המפגינים הצליחו בכל זאת להגיע לצומת עזריאלי, שנחסמה לתנועה לכל הכיוונים. המשטרה לא מפנה את המפגינים נכון לעכשיו.

מהמשטרה נמסר כי הרחובות הבאים נחסמו לתנועה על מנת לאפשר את קיומה של המחאה:

  • דרך מנחם בגין נחסם לתנועה לצפון ולדרום. (התנועה מופנת לשיקוע)
  • רחוב קפלן נחסם לתנועה מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין. 
  • רחוב גבעת התחמושת נחסם לתנועה מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין.

ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות.

שוטרים מונעים את תנועת המפגינים לכיוון צומת עזריאלי

שוטרים מונעים את תנועת המפגינים לכיוון צומת עזריאליצילום: תומר נויברג, פלאש 90

עוד נמסר מהמשטרה כי בחיפה נחסמו לתנועה מספר רחובות, והמשטרה מכוונת את התנועה לצירים חלופיים. נחסמו לתנועה זמנית רחובות שד' הנשיא ושער הלבנון במרכז הכרמל בחיפה ובהתאם 
ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות ולהשמע להנחיות ולהכוונות התנועה.

המחאה בחיפה

המחאה בחיפהצילום: דוברות המשטרה

עוד לפני שהתחילה הצעדה בתל אביב, התקיימה הפגנה באזור מתחם שרונה. אחד ההורים אמר מעל הבמה במקום: "בכל יום שעובר אנחנו שומעים על עוד מקרה על התעללות בחסר ישע. ואין בטחון לילדים שלנו. הגענו היום לזעוק ולהביא לשינוי, רפורמה בגיל הרך. לא ייתכן שיש במדינה פיקוח על הבנקים ולא על תינוקות, לא יתכן שבמדינה מתוקנת מטפלות יעזו להתעלל בחסרי ישע והעונשים לא יהיו דומים לרצח".

ח"כ פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) אמרה בהפגנה: "ילדי ישראל אינם הפקר, האלימות והזוועה המשתוללת כנגד פעוטות כבר מזמן הפכה לתופעה שדורשת מאבק עיקש של כלל המערכות. הגיע הזמן להחמיר את הענישה, להכניס את תקנות הפיקוח, ולדאוג שרק מטפלות עם הכשרה יגעו בילדינו".