ראש הממשלה בפניה למפגינים: "הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק"

47 שוטרים נפצעו ו-60 מפגינים נעצרו. אחרי יום שלם של הפגנות וחסימות כבישים, פונה ראש הממשלה בנימין נתניהו למפגינים: "אנו מחבקים את העדה האתיופית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/19 22:46 כט בסיון התשעט

ראש הממשלה בפניה למפגינים: "הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק"
חוסמים כבישים. מחאת יוצאי אתיופיה, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

בשעות האחרונות החלו ברחבי הארץ מחאות אלימות במספר מוקדים. תחילה חסמו המוחים צירי תנועה מרכזיים והמשטרה אפשרה להם להביע את מחאתם תוך הפגנת הכלה ואיפוק רב. לצערנו מחאות אלו הפכו להתפרעויות אלימות ומשוללות כל רסן תוך אלימות חמורה שהופנתה נגד שוטרי משטרת ישראל שמתבטאת בידויי בקבוק תבערה, אבנים, בקבוקים, תקיפת שוטרים שריפות צמיגים ונזק לרכוש.

מדוברות המשטרה נמסר כי: "47 שוטרים נפצעו ו-60 מפגינים נעצרו לאחר שהתפרעו, הפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים באלימות.  אנו רואים בחומרה רבה את האלימות שהופנתה במהלך היממה האחרונה כלפי השוטרים והובילה לפציעתם של עשרות שוטרים. 
משטרת ישראל תמשיך להיערך כוחות גדולים למניעת פגיעה בסדר הציבורי, בנפש וברכוש. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד אלימות מכל סוג שהיא כמו גם נגד כל ניסיון לפגיעה פיזית בשוטרים או אזרחים."

ראש הממשלה הוציא הערב סרטון שפונה לעדה האתיופית : "כולנו מתאבלים על מותו הטרגי של הנער סולומון טקה. אנו מחבקים את המשפחה, אנו מחבקים את העדה האתיופית. היא יקרה לי, היא יקרה לנו. אלה לא מילים בעלמא. 
אני יודע שיש בעיות שעוד צריך לפתור, עמלנו קשה וצריך לעמול עוד כדי לפתור אותן. אבל אני מבקש מכם דבר אחד - הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק, לא נסבול את חסימות הצירים. אני מבקש מכם, נפתור את הבעיות יחד תוך כדי כיבוד החוק".