"שסעים גם בבית העלמין": זעם על עמדת המדינה לאפשר לוויות צבאיות רפורמיות

פורום רבנים במילואים תקף את תשובת המדינה לעתירת עמותת חדו"ש לבג"ץ. במרכז ליב"ה אמרו: "מדובר בהחלטה שערורייתית. צה"ל הוא צבא יהודי". גורם המעורה בפרטים לחדשות כיפה: "יכול היה להיות גרוע יותר"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 04/07/19 16:07 א בתמוז התשעט

"שסעים גם בבית העלמין": זעם על עמדת המדינה לאפשר לוויות צבאיות רפורמיות
עמדה מעוררת מחלוקת. לוויה צבאית. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הצהרת המדינה כי צה"ל יאפשר למשפחות נופלים החפצות בכך לקיים לוויה עם רב או רבה רפורמים, עוררה היום (ה') זעם רב בקרב גורמים דתיים שונים שדרשו מראש הממשלה להתערב. לעומתם, היה מי שראה בכך הישג.

גורם המעורה בנושא עתירת עמותת חדו"ש לבג"ץ, בדרישה לאפשר לוויות שאינן אורתודוקסיות, מסר לחדשות כיפה מדובר בהצלחה גדולה מטעמה של המדינה מאחר והמצב היה יכול להיות גרוע יותר ולהתבטא בכפיית הרבנות הצבאית לקיים הלוויות בניגוד להלכה.

בפורום רבנים במילואים תקפו את ההחלטה ואמרו כי "צה"ל באמצעות הרבנות הצבאית עורך לוויות צבאיות וממלכתיות ברגישות הגבוהה ביותר ובחרדת קודש מאז קום המדינה, בדגש על מלחמות ישראל ומבצעיים צבאיים. הרבנות קשובה לרצון משפחות החללים.

מעריך את הלוחמות, לא חושש משירות משותף. הרב קרים

יכול היה להיות גרוע יותר? הרב קריםצילום: פלאש 90. הדס פרוש

לדבריהם, נציגי עמותת חדו"ש "לא ידעו להציג אף פער בנושא למרות עשרות אלפי לוויות של חללינו הקדושים, חללי צה"ל, אשר נערכו כולן על ידה". בנוסף טענו אנשי הפורום כי "יצירת אלטרנטיבות לקבורה היהודית בצה"ל ובמוסדות הכנסת והממשלה – הינה הפך הממלכתיות ותגרום לשסעים במקום הקדוש והמאחד לחברה הישראלית – בית העלמין הצבאי".

לסיום ציינו כי הם "מפצירים בראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו לעצור את ההידרדרות ולא להניח סוגיה כה רחבה ורגישה בידי משפטנים. אנו מבקשים כי כבוד ראש הממשלה ישמור על צה"ל אחד חרף מאמצי ארגוני 'הקרן לישראל חדשה' אשר מאחוריהם לא עמדה בעתירה ולו משפחת חלל אחד".

במרכז ליב"ה אמרו בתגובה לעמדת המדינה כי "מדובר בהחלטה שערורייתית. זוהי פגיעה באחדותו ודמותו של צה"ל שהובילו ארגונים שוליים שלא מייצגים אפילו אחוז אחד מחיילי צה"ל, אם בכלל. צבא הגנה לישראל הוא צבא יהודי. ויהדות זו לא פלסטלינה אלא מסורת של אלפי שנים מאז מתן תורה. האם מישהו רוצה שחייל שחברו נפל לידו בשדה הקרב לא יוכל להשתתף בהלוויתו כי היא נוגדת את תפישת עולמו? אנו דורשים לדעת כיצד גובשה עמדת המדינה החמורה הזו? האם קוימה התייעצות עם שר הביטחון? הרמטכ"ל? הרב הצבאי הראשי?".

מהרבנות הראשית טרם נמסרה תגובה.