השר סמוטריץ': "תחושות אחינו יוצאי אתיופיה מוצדקות, אך יש לגלות אפס סובלנות לאלימות"

משרד התחבורה נערך להמשך ההפגנות בעזרת תוספת קווי התחבורה הציבורית ותגבור חדר המצב לטובת הנוסעים בדרכים: "סוגיית ההפגנות מורכבת. הפקנו לקחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 17:22 ל בסיון התשעט

השר סמוטריץ': "תחושות אחינו יוצאי אתיופיה מוצדקות, אך יש לגלות אפס סובלנות לאלימות"
מבין את המחאה, אך מגנה את האלימות. סמוטריץ, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', התייחס הערב (ד') להפגנות יוצאי אתיופיה ולהשפעתן על הסדרי התנועה ברחבי הארץ.

"סוגיית ההפגנות של הימים האחרונים זו סוגיה מורכבת", אמר וציין כי "מחד, חופש הביטוי והזכות להפגין הם ערכים חשובים במדינה דמוקרטית, להוסיף לזה את תחושותיהם המוצדקות של אחינו יוצאי אתיופיה. עם זאת, יש לומר באופן ברור וחד משמעי, יש לגלות אפס סובלנות לבריונות, אלימות, והשחתת רכוש כפי שראינו אמש. על המשטרה לשמור על הסדר הציבורי".

חסימות צירים במהלך ההפגנות

חסימות צירים במהלך ההפגנותצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

משרד התחבורה נערך להמשך ההפגנות, וכחלק מהפקת הלקחים נפתח נפתח חדר מצב של הרשות לתחבורה ציבורית על מנת לנהל בזמן את את המענה התחבורתי באזורים בהם יהיו שיבושי תנועה ולעזור לאזרחים שנתקעים בדרכם בעקבות ההפגנות.

חדר המצב נמצא בקשר שוטף עם משטרת התנועה הארצית ועם כלל גורמי התחבורה הציבורית, שהונחו אף הם לפתוח חדרי מצב ולאייש אותם גם במהלך הלילה. חדר המצב תוגבר במוקדנים בכדי לענות לפניות הציבור הרבות. לאחר דיונים בנושא חסימות הצירים סוכם על ויסות התחבורה הציבורית בקווים הבינעירוניים ועל הארכת פעילות הרכבת בקו ירושלים - תל אביב עד השעה 1 לפנות בוקר. מענה נוסף יינתן לפי הצורך שיעלה מהשטח ובהתאם להערכת מצב שוטפת מול משטרת ישראל.

סמוטריץ בחדר המצב

סמוטריץ בחדר המצבצילום: דוברות שר התחבורה

אמש, פרסם סמוטריץ' את מספר הנייד שלו, במטרה לעזור לכל מי שיצטרך עזרה. לדבריו, "משרד התחבורה מפיק לקחים בעקבות ההפגנות אמש והערב כבר ערוכים עם חדר מצב שיפעל בזמן אמת, יאריך את שעות הפעילות של התחבורה הציבורית לפי הצורך, עד לשעה 02:00 ויתן מענה הולם לאזרחים. תודתי למנכ"לית קרן טרנר ולראש הרשות לתחבורה ציבורית אמיר אסרף על העבודה המקצועית אמש וההיערכות המהירה לקראת אירועי היום".

מספר הטלפון של חדר המצב: *878

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן