יו"ר הכנסת: "לצערי לא נוכל לבטל את הבחירות"

ח"כ יולי אדלשטיין הודיע רשמית כי היוזמה שניסה לקדם לביטול הבחירות נכשלה: "ביקשתי לחסוך מיליארדים. לצערי לא כל הגורמים שיתפו פעולה ולכן לא נוכל לבטל את הבחירות". לפיד בתגובה: "רוצה לחסוך יולי? בוא נקים ממשלת אחדות בלי ביבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 14:34 ל בסיון התשעט

יו"ר הכנסת: "לצערי לא נוכל לבטל את הבחירות"
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין הודיע היום (ד') באופן רשמי כי לא ניתן לבטל את הבחירות הקרובות, זאת לאחר שבחן את הנושא בתקופה האחרונה.

"בימים האחרונים ביקשתי לקדם עבורכם, אזרחי ישראל, את ביטול הבחירות המיותרות הללו ולחסוך לכם מיליארדים", אמר והוסיף כי "לצערי לא כל הגורמים שיתפו פעולה ולכן לא נוכל לבטל את הבחירות".

תקף את גבאי. לפיד

"ממשלת אחדות בלי ביבי" לפידצילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

בתגןבה לדבריו של אדלשטיין צייץ מספר 2 ברשימת כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד: "אתה רוצה לחסוך הרבה יותר מיליארדים יולי? בוא נקים ממשלת אחדות בלי ביבי שלא תיכנע לסחטנים".

לפני כשבוע דווח כי אדלשטיין החל לקדם מהלך שימנע את הבחירות במספרשלבים: כינוס מזכירות הכנסת על מנת לבטל את פגרת הבחירות, חקיקת חוק שיאפשר את המהלך ברוב גדול, וגיבוש הסכמה על ממשלה רחבה. בלשכת ראש הממשלה התייחסו ליוזמה ואמרו אז כי "נתניהו מתייחס בכובד ראש ליו״ר הכנסת אדלשטיין והוא יבחן את הצעתו בימים הקרובים".

בעוד שבין סיעות הקואליציה נרשמה תמיכה למהלך, בכחול לבן הגיבו בספקנות וטענו כי מדובר בספין שנועד להסיט את אשמת הקדמת הבחירות מנתניהו אליהם. בהמשך דווח כי ראש המפלגה, ח"כ בני גנץ, סירב להיפגש עם יו"ר הכנסת בנושא.