חשד להריגה: הקצין שירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי – נעצר

קצין המשטרה שירה אמש למוות בסלומון טקה בן ה-19 בחיפה יובא הבוקר בפני שופט. המשטרה טענה שהשוטר ניסה להפריד בין צעירים בקטטה: "לאחר שהזדהה כשוטר החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. הוא חש בסכנת חיים וירה". ח"כ יברקן פנה לנתניהו להקים ועדת חקירה ממלכתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/19 09:07 כח בסיון התשעט

חשד להריגה: הקצין שירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי – נעצר
הפגנות בעקבות מותו של טקה, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

השוטר שירה למוות אמש (א') בסלומון טקה, צעיר בן 19 ממוצא אתיופי, בשכונת קריית חיים בחיפה, נעצר והוא חשוד בהריגה. הבוקר יובא הקצין לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בעיר. קצין המשטרה נעצר בידי המחלקה לחקירות שוטרים.

"הלילה נעצר קצין משטרה בחשד להריגה בעקבות אירוע שבמהלכו נורה אתמול בערב צעיר בן 19 בקריית חיים. המחלקה לחקירות שוטרים תבקש להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בחיפה", כך נאמר בהודעת המחלקה לחקירות שוטרים.
 
חבריו של טקה טוענים כי הוא נורה על ידי שוטר שרדף אחריו. במשטרת ישראל טוענים כי השוטר לא היה בתפקיד ושהה עם אשתו וילדיו בגן שעשועים כשהבחין בקטטה ברחוב בין כמה צעירים. לפי המשטרה, הקצין ניסה להפריד בין הצדדים. לאחר שהזדהה כשוטר החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. הוא חש בסכנת חיים וירה. לפי המשטרה, השוטר נחבל בפלג גופו העליון ופונה לבית החולים. חוקרי מח"ש הגיעו לזירה, אספו ממצאים והחליטו הלילה לעצור את השוטר.
 
שכנים סיפרו כי המשטרה הגיעה למקום בעקבות תלונה על נערים שזרקו אבנים על אזרחים. לדבריהם, שוטר שלא היה לבוש במדים הגיע לנערים, הציג את עצמו ושלף תעודת שוטר. חלקם סיפרו שהנער תקף את השוטר ולכן הוא ירה.

ח"כ גדי יברקן, ממפלגת כחול לבן קרא לראש הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית. "ההרג של הצעיר סולומון טקה ז"ל, מלמד שהמערכת רקובה מהראש. המקרה הזה מצטרף לרשימה ארוכה וכואבת כמו יוסף סלמסה, יהודה ביאדגה ועוד. אובדן האמון במשטרת ישראל ובמח"ש קודם כל פוגע במדינת ישראל. אזרחים אמורים להסתובב ברחובות מולדתם בבטחון וללא חשש, בטח לא חשש משוטרים שאמורים לשמור על בטחונם".

 
סמי ברוקה, מנהל מרכז הנוער שהכיר את סלומון טקה היטב, אמר: "קשה לי לדבר. זה אירוע קשה. גידלתי את הנער הזה מגיל עשר. אני מכיר אותו ממרכז הנוער. לקבל טלפון ולשמוע שהוא נורה - אין לי מילים שיתארו את הכאב".