הימין החדש: "סמוטריץ' ופייגלין, אל תפנו אלינו באמצעות ציוצים וכתבות סרק"

על רקע הפרסומים השונים בנוגע לחיבור המסתמן עם מפלגת זהות והקריאה של יו"ר האיחוד הלאומי לבנט לפרוש, הבהירו בימין החדש: "עמדתנו לא השתנתה: עד ה-15 ביולי אנו עסוקים רק בבניית מפלגת ימין ליברלי לישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 01/07/19 13:34 כח בסיון התשעט

הימין החדש: "סמוטריץ' ופייגלין, אל תפנו אלינו באמצעות ציוצים וכתבות סרק"
מתעקש שאין על מה לדבר עד אמצע חודש יולי. נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאור האולטימטום שהציב לו פייגלין ולאחר המתקפה מצד סמוטריץ', בנט והימין החדש הבהירו היום (ב') כי כל הדיווחים אודות המגעים שהם מנהלים עם גורמי ימין אחרים הם "נטולי בסיס".

בהודעת המפלגה נאמר כי "בזמן האחרון, ואף היום, ישנן פניות אלינו של אישים נכבדים כמו משה פייגלין ובצלאל סמוטריץ באמצעות ציוצים, פוסטים, אולטימטומים פומביים וכתבות סרק בתקשורת". 

פייגלין

פייגליןצילום: פלאש90

בהמשך אמרו בימין החדש כי "כפי שהודענו לפני כחודש, עמדתנו לא השתנתה: עד ה-15 ביולי אנו עסוקים רק בבניית מפלגת ימין ליברלי לישראל. כבר הקמנו מעל 50 מטות בשטח, אנו מגייסים פעילים ברחבי הארץ ונערכים למערכת הבחירות. עד ה-15 ביולי נעסוק רק בזה - בניית מפלגה, והכנת תכניות בתחומי החיים השונים: שילוב חרדים, דיור, כלכלה, ביטחון, דת ומדינה ועוד.  ב-15 ביולי ניכנס לשיחות עם כל המפלגות הרלוונטיות לטובת יצירת גוש טכני בימין, על מנת לוודא הצלחה בבחירות. כל שאר הפרסומים והכתבות - נטולי בסיס".

אמש פורסם בחדשות 12 כי פייגלין הציב לבנט אולטימטום לפיו אם האחרון לא יסכים לקיים פריימריז פתוחים לראשות הרשימה המשותפת ביניהם עד לסוף השבוע, יתכן והם לא יתחברו לקראת הבחירות הקרובות. בזהות הבהירו כי לא מדובר באיום, אלא ברצון לקבוע בצורה הטובה ביותר מי ראוי לעמוד בראש המפלגה וכי אם לא יוחלט על כך עד יום שישי הקרוב, הנושא לא יתאפשר מבחינה טכנית.

איילת שקד

איילת שקדצילום: רועי אלימה, פלאש 90

יש לציין כי במידה ובנט ידחה את ההצעה לקיום פריימריז, בזהות יסכימו לחיבור עם הימין החדש רק בתנאי שפייגלין יעמוד בראש, אחרת הם ירוצו בנפרד. במפלגה מוכנים לשמוע האם לבנט יש הצעה אחרת שבאמצעותה ניתן יהיה לקבוע מי צריך לכהן כיו"ר, אך הם בספק שמלבד קיום פריימריז ישנה דרך אחרת ויעילה.

בנוסף, המגעים מול הימין החדש מתנהלים אך ורק מול בנט בזמן שעם איילת שקד מתנהלים דיונים בנפרד. ההערכות הן כי שקד עדיין לא החליטה באיזו פלפורמה להתמודד, אם בכלל, והיא ככל הנראה מחכה למספר סקרי עומק שיבחנו את האפשרויות השונות שעומדות בפניה.