עופר וינטר ימונה למפקד אוגדה

מזכירו הצבאי של שר הביטחון, ומי שפיקד במבצע צוק איתן על חטיבת גבעתי, ימונה למפקד אוגדת מילואים של חטיבות צנחנים הכפופה לפיקוד המרכז. קידומו של וינטר נעצר בתקופת הרמטכ"ל הקודם איזנקוט

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 01/07/19 12:20 כח בסיון התשעט

עופר וינטר ימונה למפקד אוגדה
עופר וינטר, צילום: פלאש 90

מזכירו הצבאי של שר הביטחון, תא"ל עופר וינטר, מונה היום (ב') לתפקיד מפקד אוגדה 98. כך הוחלט בסבב המינויים החדש על ידי הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי.

קידומו של וינטר (48) נעצר בתקופתו של הרמטכ"ל הקודם, גדי איזנקוט, לאחר שלא נכלל בשני סבבי מינויים ולא קיבל תפקיד התואם את דרגתו. בתפקידו החדש הוא יפקד על אוגדת מילואים של חטיבות צנחנים הכפופה לפיקוד המרכז.

הקצין הדתי פרץ לתודעה בזמן מבצע צוק איתן, כשפיקד על חטיבת גבעתי, אז שילב באיגרת ששלח ללוחמים לפני הכניסה לרצועת עזה ביטויים יהודיים שונים אשר עוררו את חמתם של חלקים בציבור הישראלי. בנוסף, נערך תחקיר אודות תפקודו באירוע שבו נחטף סגן הדר גולדין ונהרגו לוחמים נוספים, אך בסופו של דבר התחקיר בנושא העלה כי פעל כשורה.

בהמשך סבב מינויי מפקדי אוגדות דילג מעליו פעמיים, מה שעורר הפעם את זעמם של גורמים דתיים בישראל וביניהם גם אנשי ימין במערכת הפוליטית, שהאשימו את הדרג הצבאי הבכיר בפוליטיזציה. לצדם, הצטרף גם האלוף במיל' ואיש מפלגת העבודה, עמירם לוין שאמר כי "צריך למנות את וינטר למפקד אוגדה. הדיון איננו מי מתאים לפיקוד על אוגדה או להיות אלוף במטכ"ל - השאלה מי צריך להתמנות. צה"ל משופע במפקדים טובים ומתאימים, אבל חסרים מפקדים מפתיעים, נועזים ויוצאי דופן. לכן צה"ל צריך את וינטר". לבסוף, בעקבות שיחה בין שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן לאיזנקוט הוחלט על מינויו של הקצין הבכיר לתפקיד מזכיר שר הביטחון