אלוף במיל': "צריך למנות את וינטר למפקד אוגדה"

חבר מפלגת העבודה ואלוף פיקוד הצפון לשעבר, עמירם לוין, התייחס לאי קידומו של הקצין הסרוג וכתב: "צה"ל משופע במפקדים טובים ומתאימים, אבל חסרים מפקדים מפתיעים, נועזים ויוצאי דופן. לכן צה"ל צריך את וינטר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/18 09:49 א בתמוז התשעח

אלוף במיל': "צריך למנות את וינטר למפקד אוגדה"
עופר וינטר, צילום: דובר צה"ל

פרסום שמות הקצינים שיקומו בסבב המינויים הקרוב בצה"ל עורר השבוע סערה, משנודע כי פעם נוספת הקצין הסרוג, עופר ויטר, לא יזכה לקידום. פוליטיקאים ואישי ציבור רבים הביעו תמיכה בוינטר ומחו על על כך שלא יקודם, והבוקר הצטרף גם האלוף במיל' וחבר מפלגת העבודה, עמירם לוין, לתומכים.

"צריך למנות את וינטר למפקד אוגדה", קבע לוין נחרצות בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "הדיון איננו מי מתאים לפיקוד על אוגדה או להיות אלוף במטכ"ל - השאלה מי צריך להתמנות. צה"ל משופע במפקדים טובים ומתאימים, אבל חסרים מפקדים מפתיעים, נועזים ויוצאי דופן. לכן צה"ל צריך את וינטר".

לוין התייחס גם לניסיונות של גורמים שונים להציג את וינטר כנציג של מחנה הימין, וכתב: "פוליטיזציה של הדיון עושה עוול לוינטר ולרמט"ל ואיננה ראויה".

עמירם לוין

עמירם לויןצילום: פלאש 90

בבית היהודי תקפו את ההחלטה שלא לקדם את וינטר. יו"ר הסיעה, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, אמרה כי "עופר וינטר הפך ליעד אסטרטגי מצד כל אותם הגורמים הנאבקים ב'הדתה' בצה"ל והיום ניתן לראות את התוצאה".

לדבריה, "עופר הוא ללא כל ספק מהקצינים המוכשרים והטובים ביותר שיש בצה"ל. עם רקורד פיקודי עשיר בשטח והישגים מבצעיים, היה וינטר אמור להתקדם לתפקידים פיקודיים בכירים בצבא ההגנה לישראל. ההפסד כולו שלנו".

לדברי הביקורת הצטרף גם חברה למפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שצייץ בטוויטר: "אם אני עופר וינטר אני פושט את המדים ויוצא לאזרחות. מערכת שלא יודעת להעריך אותו לא ראויה לו".

עוד הוא כתב כי "באזרחות ידעו ללא כל ספק להעריך את האיכויות שלו ולאמץ אותן בשתי ידיים והוא יוכל לתרום רבות למדינה ולעם בכל מסגרת שיבחר ולהשאיר אבק לפוליטרוקים בצבא, שרוצים להשאיר את שולחן המטכ"ל נקי מכיפות".