הרכש הדתי החדש של אהוד ברק

יאיא פינק, איש מפלגת העבודה שהתמודד במסגרתה בבחירות הקודמות, עזב והצטרף למפלגתו של ראש הממשלה לשעבר: "צריך מנהיגות עם סכין בין השיניים". ברק: "יאיא משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 30/06/19 09:12 כז בסיון התשעט

הרכש הדתי החדש של אהוד ברק
פינק וברק, צילום: דוברות אהוד ברק

לפני מספר ימים הודיע אהוד ברק על חזרתו לחיים הפוליטיים והבוקר (א') נודע על מועמד דתי שהצטרף למפלגתו החדשה, יאיא פינק, שעזב את מפלגת העבודה.

פינק, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, רס"ן בצנחנים ומייסד ולשעבר מנכ"ל המיזם החברתי 'לובי 99', התמודד בבחירות הקודמות ברשימת מפלגת העבודה שם הוצב במקום ה-12 לאחר השריונים. במפלגה החדשה הוא יוצב במקום ה-8

"אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב", אמר, "הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין". לדבריו, "פוליטיקה צרה וקטנה הוציאה שם רע ליהדות והרחיקה רבים וטובים מהיהדות. אין סתירה בין ערכי היהדות לדמוקרטיה. מי שמחפש למצוא סתירה בין השניים פועל הלכה למעשה לפגיעה במהותה של המדינה ולחתור תחת ערכי הציונות".

לאחרונה הוא השתתף בשולחן עגול שיזמה מערכת כיפה, בנושא השמאל הדתי בישראל, שם אמר בין היתר כי "אחד הגורמים שהמילה שמאל מוקצת היא כי אנחנו לא גאים במי שאנחנו. שמאל ציוני זה מדינת מופת בלי פערים כלכליים-חברתיים מהגדולים שיש בעולם, שמאל ציוני זו מדינה יהודית ודמוקרטית ולהבין שהדברים האלו באים ביחד".

ראש המפלגה, ברק, אמר כי הוא "‫אשמח מאוד על הצטרפותו של יאיא פינק. יאיא משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למסלול הנכון. ‬‫אנחנו באנו לשנות מציאות. הגיעה העת להתייצב באומץ ובנחישות ולפתור את בעיות היסוד של החברה הישראלית בכל המישורים.‬ אי אפשר להמשיך ולהוריש לילדינו ונכדינו את תחלואי החברה".