ראש החמ"ד מברך את השר פרץ: "זה זמן קצר לעשות בו מהפכות, אך אפשר ללמוד את השטח"

לרגל כניסת הרב פרץ למשרד החינוך, אברהם ליפשיץ מספר לכיפה על המשימות של השר החדש, ומסביר מדוע שכר הלימוד בחינוך הדתי גבוה: "הורים שהילדים שלהם לומדים במוסדות שמלמדים יותר תורה מאשר מדינת ישראל מאפשרת משלמים יותר, אך גם מקבלים יותר"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 26/06/19 15:48 כג בסיון התשעט

ראש החמ"ד מברך את השר פרץ: "זה זמן קצר לעשות בו מהפכות, אך אפשר ללמוד את השטח"
אברהם ליפשיץ, צילום: ששון תירם

לכבוד חילופי השרים במשרד החינוך בין יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, ליו"ר הימין החדש נפתלי בנט,  שוחחנו עם ראש החינוך הדתי, אברהם ליפשיץ, שאיחל הצלחה לשר הנכנס, והודה לשר היוצא. 

"כל חילופי גברא זה מעמד מרגש", אמר ליפשיץ, "צריך לדבר על העשייה ברוכה והמשמעותית שהשר בנט זכה לעשות ואנחנו זכינו בו. באותה נשימה צריך לתת את אותו המקום, הזמן והפניות לשר הנכנס הרב רפי פרץ. יש לו זכויות גדולות ועתיד גדול. כל תזוזה כזו היא תודה רבה לעבר ואיחולים ותפילה גדולה לעתי"ד. 

ליפשיץ הוסיף: "כשיש מצב של בין לבין זה דורש תפילה גדולה ומשמעותית. זמן ביניים זה זמן שמתפללים בו. בעזרת ה' עם ישראל הולך ומתקדם עם חינוך טוב, נוער טוב, מורים טובים, תורה גדולה ושרים שהולכים ומושכים איתם קדימה". 

יש מה לעשות בתור שר החינוך בממשלת מעבר? 

"זה זמן קצר לעשות בו מהפכות וזה זמן של למידה, כך הגדיר הרב רפי. זמן של הבנה והכרת השטח, אבל אם יהיו דברים שהוא יחשוב שכדאי לסמן אותם, כמו שכבר עשה בנאום הכניסה שלו, זה יפה מאוד בעייני. הוא אמר שהנושא בשנה הבאה יהיה ערבות ישראל. זה יעד נפלא ואין לך דבר גדול מזה. הוא איש מצוין ומתוק". 

משרד החינוך נמצא בידי הבית היהודי כבר שנים רבות, ובכל זאת שכר הלימוד במגזר הדתי מאוד גבוה . מה יש לך להגיד על זה? 

"לעתים השאלה יותר טובה מהתשובה. יש מגמות לנסות להוזיל את המחירים. יש את אגף האכיפה של המשרד שמולם כל דבר נבדק ויש תמורה לאגרה. הורים שהילדים שלהם לומדים במוסדות שמלמדים יותר תורה מאשר מדינת ישראל מאפשרת משלמים יותר, אך גם מקבלים יותר. אנחנו מתפללים שנגיע למצב שנוכל ללמוד יום ולילה תורה וההורים לא יצטרכו לשלם. אנחנו עמלים גם על כך". 

תרצה לראות את שר החינוך הנכנס, הרב רפי פרץ, ואת שר החינוך היוצא, נפתלי בנט, באותה המפלגה? 

"אני קטונתי, אבל מורנו ורבינו הרב דרוקמן, שהוא מורה הדרך של הציונות הדתית כולה, אמר שהוא רוצה לראות את כולם ביחד. אז מי אני הקטן לעומת האין סוף של הרב דרוקמן?. אחדות זה טוב וכל דבר שמפלג זה לא טוב. אבל כמובן כל אחד במקומו וכולם טובים וכולם ראויים".