בנט יוצא, הרב פרץ נכנס: חילופי משמרות במשרד החינוך

יו"ר הימין החדש מפנה את מקומו ליו"ר הבית היהודי במשרד החינוך. "החינוך נתון בידיים טובות". הרב פרץ אמר לבנט: "האשימו אותך בהדתה. גם אותי מהיום הראשון ניסו להאשים בזה. אני מציע מהיום אין הדתה ואין החלנה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 26/06/19 12:27 כג בסיון התשעט

בנט יוצא, הרב פרץ נכנס: חילופי משמרות במשרד החינוך
זה שיוצא וזה שבא, נפתלי בנט ורפי פרץ, צילום: יוסי איפרגן

שר החינוך היוצא, נפתלי בנט הגיע היום (ד') לטקס כניסת הרב רפי פרץ לתפקיד שר החינוך. "אני בטוח שהחינוך נתון בידיים טובות", אמר בנט והוסיף "קשה לי להיפרד, אבל אין לי ברירה".

"היום אני מסיים את ארבע השנים המופלאות בחיי כשר החינוך של מדינת ישראל", פתח בנט את דבריו. "אני מבקש לומר לכולם מעומק לבי: תודה. לפני שאגיע לדבר החשוב שלשמו התכנסנו הבוקר, מערכת החינוך, שאת האחריות היקרה מפז אליה אני מפקיד הבוקר בידיך, ידידי השר, הרב פרץ, אני רוצה להתייחס לנושא שמסעיר ביממה האחרונה את המערכת הפוליטית".

בנט אמר לשר החינוך הנכנס, הרב רפי פרץ כי הוא יעשה כל שביכולתו כדי לעזור לו בתפקיד. "ידידי הרב רפי, על מנת לאפשר יציבות רבה ככל האפשר למערכת.‬ עצה אחת מרכזית – צא למסע הקשבה. בחודשים הראשונים בתפקיד פשוט הסתובבתי והקשבתי, אני ממליץ גם לך לעשות זאת".

יו"ר הימין החדש התייחס גם לאופציה הקיימת לביטול בחירות חוזרות ואמר: "אני קורא מכאן למערכת הפוליטית - בטלו את הבחירות עכשיו. פשוט בטלו את הבחירות המיותרות הללו עכשיו. הציבור הישראלי רוצים שקט, שמערכות המדינה שלנו יחזרו לתפקד בשבילו".

הרב רפי פרץ, שר החינוך הנכנס

הרב רפי פרץ, שר החינוך הנכנסצילום: כיפה

שר החינוך הנכנס, הרב רפי פרץ אמר בנאומו הראשון כשר החינוך לבנט, "האשימו אותך בהדתה. גם אותי מהיום הראשון ניסו להאשים בזה. אני מציע מהיום אין הדתה ואין החלנה. יש מורשת ישראל וערכים יהודים. פרץ פנה לבנט ואמר לו שבשנים שלו במשרד הוא הצליח לפתח הצטיינות. "אנחנו נמשיך לפתח את ההשתוקקות שלהם ללמידה".

השר פרץ התייחס גם למצב בדרום ואמר: "מדברים בבחריין על כל מיני דברים בזמן שכאן שדות הדרום נשרפים. זה חשוב לחנך שעם שלום רודף אנחנו, אך גם להגן על עצמנו מפני אוייבנו".

בנט

בנטצילום: יוסי איפרגן, לע"מ

פרץ הוסיף ואמר כי כל חייו היה ונותר חייל. "בתוך מערכת בחירות אני נכנס לתפקיד למרות פתיחת שנת הלימודים ולמרות שהסכים השכר עדיין פתוח. שנת הלימודים הבאה תהיה בסימן ערבות הדדית".