ועדת הכספים אישרה פה אחד את הצעתו של סמוטריץ' להסדרת פינוי שדה דוב

שר התחבורה החדש הציע כי הפינוי יתעכב בשלוש שנים, במהלכן יבוצע המהלך בהדרגה ובפגיעה מינימלית בכל הצדדים: "אם רה"מ יאמץ זאת, ניתן להעביר את החוק תוך 48 שעות. צריך החלטה מהותית של ראש הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/19 13:45 כב בסיון התשעט

ועדת הכספים אישרה פה אחד את הצעתו של סמוטריץ' להסדרת פינוי שדה דוב
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ג') פה אחד את הצעת החוק של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', לפיה פינוי שדה תעופה שדה דוב יידחה ויאפשר את העתקתו בצורה מסודרת

"השדה יפונה", אמר סמוטריץ' בדיון, "אך יש מתווה עם אפס מחירים ומינימום סיכון שיסייע לתושבי אילת. נעביר חקיקת בזק שתאמר שהמסלול ושטח קטן של טרמינל לא יפונה כרגע, אבל כל הליכי התכנון והשיווק והביצוע ביחס לשטח ימשיך בדיוק כפי שהוא, לפי הסדר".

לדבריו, "ביום שבו יצטרך הטרקטור הראשון לשטח המסלול, גם הוא יפונה. אנחנו מרוויחים במינימום 3 שנים לקידום מספר פתרונות שקיימים לטובת תושבי אילת. אם רה"מ יאמץ זאת, ניתן להעביר את החוק תוך 48 שעות. צריך החלטה מהותית של ראש הממשלה".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב הוסיף כי "אם היו שומעים להתרעות שלנו בדיונים שקיימנו בוועדת הפנים, לא היינו נמצאים במצב שהגענו אליו היום. אבל מגלגלים זכות על ידי זכאי ואולי יש כאן הזדמנות לסיים את הסאגה הזאת בצורה חיובית במסגרת הועדה כיום".

עוד אמר אשר: "אני אומר פה בפירוש לבעלי הזכויות אף אחד מאיתנו לא רוצה לפגוע בכם,  ואני קורא לכם , הסירו את הגלימות והחששות, שבו ליד שולחן עגול, תביאו פתרון ש-3 שנים לא פוגע בזכויות שלכם,  ואם צריך אני אישית אדאג להחתים את כל חברי הכנסת על ההסדר הזה בחקיקה. אין דרך אחרת"

המאבק לסגירת שדה דוב מתנהל כבר מספר שנים ולאחרונה, לאור ההחלטה שאותה אישר בית המשפט לפיה הסגירה הרשמית תחול ב-1 ביולי, קולות המתנגדים התגברו והדבר הגיע לפתחה של הכנסת. עיקר ההתנגדות למהלך נובעת מכך שסגירת השדה תכריח את הטסים לאילת להגיע לנתב"ג, ובכך תקשה על הנגישות לעיר המרוחקת. התומכים מצדם טוענים כי מדובר בשטח פרטי של יזמי נדל"ן וכי בסגירת מסלול התעופה יש עשיית צדק.

לפי הצעת החוק של סמוטריץ', נכתב בין היתר כי "על מנת לאפשר לגורמי המקצוע לבחון לעומק חלופות לפינוי מלוא שטח שדה דב לרבות בהתאם לתכנית הנ"ל, כאשר חרב הפינוי איננה מונחת על צווארו של שדה דב, מוצע בהצעת חוק זו לדחות את מועד הפסקת פעילות התעופה האזרחית כל עוד לא ניתנו היתרי בנייה לבניית יחידות דיור רבות".

עוד הוצע כי "מוסדות התכנון ימשיכו לתכנן את שטח שדה דב, כאילו הופסקה פעילות השדה, אך באופן שהבנייה בשטח השדה, בהתאם לתכניות שיאושרו, תבוצע "ממזרח למערב", תחילה בצד המזרחי שיפונה, ורק לאחר מכן בשטח השדה המצומצם. באופן זה תתאפשר פעילות התעופה האזרחית בשדה דב בשטח המצומצם, במקביל לבניית יחידות דיור ממזרח לו.