הפרקליטות הצבאית החליטה לחזור בה מהאשמת החשוד באונס בת ה-7

הפרקליט הצבאית הראשי, תא"ל שרון אפק, הודיע כי אין תשתית ראייתית מספקת שבאמצעותה ניתן להרשיע את מחמוד קטוסה, אותו האשימה באונס הילדה. החשוד ישוחרר ממעצר וחקירת המקרה תימשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/19 07:42 כב בסיון התשעט

הפרקליטות הצבאית החליטה לחזור בה מהאשמת החשוד באונס בת ה-7
הפצ"ר במהלך נאומו, צילום: דובר צה"ל

הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, הודיע הבוקר (ג') באופן דרמטי כי הפרקליטות הצבאית חוזרת בה מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה, שהיה חשוד באונס הילדה בת ה-7 בחבל בנימין.

"לאחר בחינה נוספת של חומר החקירה", נכתב בהודעת הפרקליטות הצבאית,," החליט הפצ"ר, בהתאם לעמדת כלל גורמי המקצוע המעורבים בטיפול בתיק, כי התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום אינה עולה בעת הזו כדי 'סיכוי סביר להרשעה'. על כן, לפי הוראות הדין, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי, ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את קטוסה ממעצר".

בפרקליטות הדגישו כי "כלל המשתתפים סברו כי קיימות ראיות לכך שהקטינה נפגעה מינית, וכן שקיימת תשתית ראיות מסויימת המצביעה על מעורבות של קטוסה בפגיעה בה. בהמשך צוין כי  "יש צורך בפעולות חקירה נוספות, באמצעותן ניתן יהיה למצות את כלל כיווני החקירה הדרושים, הן ביחס לקטוסה והן בכיוונים נוספים". 

לדבריהם, יש קושי בהחלטה שכן יתכן ובכל זאת הנאשם עד כה אכן ביצע את המעשה: "ברי, כי חזרה מכתב אישום ושחרור נאשם ממעצר, במצב בו יש ראיות מסוימות נגדו לביצוע עבירות מין בקטינה, אינם דבר של מה בכך. ועדיין, בנסיבות העניין, ולאור מארג הראיות שנאספו עד כה, זו ההחלטה הנדרשת מבחינה מקצועית, לעמדת הפצ"ר". 

בהודעה הודגש כי "ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל הבהיר לפצ"ר כי חקירת המשטרה תימשך ביתר שאת, ותתועדף ברמה הגבוהה ביותר, מתוך מטרה למצותה ולהגיע לחקר האמת. החזרה מכתב האישום תאפשר כאמור את מיצוי כל כיווני החקירה הנדרשים".

בפרקליטות גם הודו כי היו כשלים בטיפול בפרשה שיצריכו הפקת לקחים: "כמו כן, סוכם בין הפצ"ר לבין ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, כי לאחר סיום החקירה, ובמועד הראשון שיאפשר זאת, ייערך הליך בחינה ביחס לאופן הטיפול בתיק, במטרה להפיק את כלל הלקחים הנדרשים וליישמם. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן