הרב טאו: "לצאת למרי אזרחי"

נשיא ישיבת הר המור התבטא בשיעור שהעביר כי "גורמים מחו"ל שעוינים את ישראל" משפיעים על משרד החינוך ומחליטים אם לאשר לפסול תכניות לימודים: "פושעים לאומיים מחוללים את כל זה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/06/19 20:42 יד בסיון התשעט

הרב טאו: "לצאת למרי אזרחי"
הרב צבי טאו, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

הרב צבי טאו נגד משרד החינוך. נשיא ישיבת הר המור, הנחשב לבכיר הרבנים במגזר החרדי-לאומי, תקף השבוע בשיעור שהעביר את מערכת החינוך בישראל, וטען כי היא נשלטת בידי גורמים עוינים, שמטרתם "להחליש אותנו מבפנים". דבריו של הרב טאו פורסמו בחדשות 12.

https://twitter.com/yaircherki/status/1140662896520810498 

"במשרד החינוך יש בחישה של גופים מחו"ל שעוינים את ישראל, רוצים להפיל אותנו ולהחליש אותנו מבפנים", צוטט הרב טאו. לדבריו, "בכל מחלקה במשרד החינוך יש נציגים של גופים של גויים, קרנות של גויים, של מדינות, שעוברים על כל החומר ומכתיבים מה להכניס ומה לא".

לדברי הרב טאו, "זאת השפעה מושחתת שפושטת על העולם ומרוקנת אותו מיתר ערכיו הבסיסיים והאנושיים, ערכים של דרך ארץ קדמה לתורה". הוא כינה את מי שמוביל את האג'נדות הללו "פושעים שצריכים להיות מאחורי סורג ובריח": "הפושעים האלה, הפושעים הלאומיים שמחוללים את כל זה, בחוסר אחריות והכול בשביל לממש את האוטופיה ואת הדמיון שלהם. הפושעים האלה צריכים להיות מאחורי סורג ובריח. שם מקומם, בלי אייפונים ובלי אפשרות של קשר החוצה, כדי שהם לא ימשיכו להרוס אותנו מבפנים ולעקור לנו את הקיום".

בהמשך השיעור טוען הרב טאו כי בקרוב יוצאו טיפולי ההמרה מחוץ לחוק: "הם לא ישקטו ולא ינוחו עד שמי ישנה שם משהו וירפא איזה סוטים ואומללים, ירפא אותם, אז ישללו ממנו את הרישיון. עד שלא יהיה חוק כזה, לא ישקטו ולא ינוחו פה". 

אחד מהמשרדים שלא פעל להעתקת כל פעילותו לירושלים. משרד החינוך

משרד החינוךצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב טאו טוען כי לא ניתן לעבור בשתיקה על הדברים, וקורא ל"מרי אזרחי" בגלל נושא טיפולי ההמרה: "צריך להתקומם על זה, לצאת לרחובות, להפגין, מרי אזרחי שיהיה על הדבר הזה", אמר טאו. הצד השמאלני לא רוצה לדבר על זה כי הוא מרוצה והימין מפחד שיפגעו לו במוסדות ובתקציבים".

הרב טאו הוסיף וקרא לחברי הכנסת להילחם על הנושא, לא משנה מאיזו מפלגה הם: "זה לא משנה איזה מפלגה, דתיים לא דתיים, מי שאכפת לו לא על המוסד שלו, אלא על המדינה, על הקיום, ועל המשך הקיום, הוא צריך לצאת על זה בזעקה ובמאבק של מלחמת תרבות שהיא בנפשנו ועל קיומנו״.

"אסור לשלוח ילד למערכת החינוך"

זו איננה הפעם הראשונה בה מתבטא הרב טאו בחריפות נגד מערכת החינוך והעומדים בראשה. בחודש אוקטובר האחרון תקף נשיא ישיבת הר המור את שר החינוך דאז, נפתלי בנט, ואת אנשי משרדו: "אסור לשלוח היום ילד למשרד החינוך. צריך להקים חינוך פרטי, חינוך אחר, כי זה פשוט לזרוק אותו לפני הכלבים, זה אי אפשר". אמר אז הרב טאו, והוסיף: "זה פשוט להעביר על דת, הניסיון להפוך את כולנו לרפורמים. זו הסתה".