בדיר עיזים בלב כפר פלסטיני: נמצאו ספרי התורה שנגנבו מבית כנסת בבני ברק

4 ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת "אורות התורה" בשבוע שעבר, אותרו לאחר שאנשי כוחות הביטחון עצרו את 5 חשודים מירושלים, שכם וכפר עקרבה. משטרת ישראל: "פעילות בעלת חשיבות רבה. מעבר לערכם הכספי של הספרים מדובר בערך דתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/19 19:58 יג בסיון התשעט

בדיר עיזים בלב כפר פלסטיני: נמצאו ספרי התורה שנגנבו מבית כנסת בבני ברק
הדיר שבו הוסתרו ספרי התורה, צילום: דוברות משטרת ישראל

שוטרי משטרת ישראל, לוחמי משמר הגבול וחיילי צה"ל איתרו היום (א') בכפר עקרבה שבשומרון, את ספרי התורה שנגנבו מבית כנסת בבני ברק בשבוע שעבר. המחבוא שבו הטמינו החשודים את הספרים לצד מיוד גנוב נוסף - דיר עיזים.

בפעילות משולבת של כוחות הביטחון אותרו 4 ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת "אורות התורה" בבני ברק ביום שלישי שעבר, בשווי של מאות אלפי שקלים.

ספרי התורה שנגנבו

ספרי התורה שנגנבוצילום: דוברות משטרת ישראל

עם ההודעה על הפריצה לבית הכנסת, החלה המשטרה להפעיל אמצעים סמויים שהביאו בסופו של דבר למעצרם של 5 חשודים במעשה. בעקבות מעצרם, הצילחו אנשי כוחות הביטחון להגיע לדיר שבו החובאו הספרים לצד רובה צייד, תחמושת ו- 55 כוורות זיקוקים.

החשודים, בשנות ה-20 לחייהם, מתגוררים בירושלים, שכם וכפר עקרבה, והם יובאו להארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב. ספרי התורה נמצאים בחזקת משטרת ישראל ובהמשך הם יועברו חזרה לבית הכנסת.

ממשטרת ישראל נמסר כי הם "רואים בפעילות זו חשיבות רבה שכן מעבר לערכם הכספי של הספרים מדובר בערך דתי וסמלי גבוה מאוד. משטרת ישראל רואה בחומרה כל פגיעה ברכוש בעל חשיבות דתית ללא הבדל בין הדתות במדינה. המשטרה, יחד עם גופי הביטחון הנוספים תעשה הכל בכדי למצות עם העבריינים את הדין".