אלמונים פרצו לבית כנסת בבני ברק וגנבו ספרי תורה

מבית הכנסת "אורות התורה" שנפרץ, נגנבו חלק מספרי התורה שהיו בו וחלקם הושלכו על הרצפה. משטרת ישראל: "רואים זאת בחומרה". גבאי בית הכנסת: "נגנבו ספרים מימיו הראשונים של בית הכנסת שבו החזון איש התפלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/19 09:37 ח בסיון התשעט

אלמונים פרצו לבית כנסת בבני ברק וגנבו ספרי תורה
ארכיון: השחתת בית הכנסת בירושלים, צילום: משטרת ישראל

אלמונים פרצו הלילה (ג') לבית כנסת בבני ברק, גנבו ספרי תורה וגרמו נזק למקום. כך דווח על ידי משטרת ישראל שפתחה בחקירת האירוע.

הפריצה אירעה בבית הכנסת "אורות התורה" ברחוב רבי עקיבא בעיר וממשטרת ישראל נמסר כי הם רואים "בחומרה כל אירוע אלימות ובריונות נגד גוף ורכוש ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה נגד פורעי החוק."

גבאי בית הכנסת, משה כהן, סיפר ל-ynet כי "בבית הכנסת יש שני מניינים של צעירים ומבוגרים. כשראשוני מניין המבוגרים הגיעו והבוקר ונכנסו פנימה, הם ראו בלגן שלם בפנים. ארון הקודש היה פתוח בחלקו העליון וגם בחלקו התחתון, וספרי התורה נגנבו ממנו. את ספרי הנביאים שהיו בחלקו התחתון השליכו הפורצים לרצפה".

עוד אמר כהן כי "נמצאים אצלנו שני ספרי תורה ישנים שנגנבו, עוד מימיו הראשונים של בית הכנסת שבהם החזון איש התפלל בו. אני מקווה שיתפסו את הגנבים. לפני שנמלטו הם שברו מצלמות ועקרו את המכשיר המקליט את צילומי האבטחה".