המיזם המיוחד של החמ"ד לזכר הנעדרים

משפחת החמ"ד פותחת את אירוע כנס מנהיגי חינוך בהכנסת ספר תורה לזכרם של הנעדרים; זכריה באומל, צבי פלדמן, יהודה כץ, הדר גולדין ואורון שאול. אברהם ליפשיץ לכיפה: "זהו חזון החמ"ד. נתפלל להחזרת הנעדרים ולעילוי נשמתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/19 14:22 ז בסיון התשעט

המיזם המיוחד של החמ"ד לזכר הנעדרים
זכריה באומל ז"ל, צילום: צילום מסך

החמ"ד פותח את אירוע כנס מנהיגי חינוך בהכנסת ספר תורה מיוחד לזכרם של נעדרי צה"ל; סגן הדר גולדין, סמ"ר אורון שאול, רס"ל צבי פלדמן, רס"ל יהודה כץ ולעילוי נשמתו של רס"ל זכריה באומל ז"ל. כזכור, לפני כחודש הובא באומל לקבורה בישראל, זאת לאחר שנפל בקרב סולטן יעקב לפני 37 שנה והוכרז כנעדר.

ראש החמ"ד, אברהם ליפשיץ אמר לכיפה: "הכנסת ספר תורה, הנכתב על ידי תלמידי החמ"ד לזכר חיילי צהל הנעדרים, אשר יצאו בשליחות ותרמו לחיזוקה של ארצינו הקדושה, זהו חזון החמ"ד. נתפלל להחזרת הנעדרים ולעילוי נשמתם. נתפלל לשלמותה של ארצנו ולחיי התורה המתפתחים וגדלים בתוכה".

זכריה באומל ז"ל היה חייל צה"ל שהוגדר כאחד משלושת הנעדרים שמקום קבורתם לא-נודע בעקבות קרב סולטאן יעקוב בלבנון, יחד עם יהודה כץ וצבי פלדמן. גופתו של באומל אותרה והובאה לישראל בחודש מרצ האחרון. באיתור הגופה עסק צבא רוסיה בסיוע סוריה, שהוציא את הגופה מבית קברות במחנה הפליטים הפלסטיני אל ירמוכ. 

יוזכרו בתפילות יזכור? שאול וגולדין

לזכרם | אורון שאול והדר גולדיןצילום: באדיבות המשפחות

בתחילת חודש מרצ, טס ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו לרוסיה והשתתף בטקס צבאי רוסי בהשתתפות ראש המטה הכללי הרוסי ולרי גרסימוב. בטקס הושבו גם את הסרבל והנעליים של באומל ז"ל. יחד עם באומל הובאו גופות נוספות, אך לא נמצא זיהוי בינם לבין שני הנעדרים האחרים מהקרב.

באומל נקבר בבית הקברות הצבאי בהר הרצל. ספדו לו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, ואחותו אסנה. בהלוויה השתתפו אלפי אנשים בהם מאות מתלמידי ישיבת הר עציון בה למד, יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, ראש המוסד, יוסי כהן, ראש אמ"ן, תמיר היימן, חברי כנסת, שרי ביטחון לשעבר ושגרירים זרים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן