נתניהו: ישראל לא תהיה מדינת הלכה

ראש הממשלה התייחס לדבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', כי מדינת היהודים צריכה לפעול לפי חוקי התורה, וכתב כי "ישראל לא תהיה מדינת הלכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/19 17:52 כט באייר התשעט

נתניהו: ישראל לא תהיה מדינת הלכה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נתניהו נגד סמוטריץ'. בתגובה לדברי יו"ר האיחוד הלאומי, שאמר הבוקר (ב') בראיון לרשת ב' כי "מדינתו של העם היהודי תחזור להתנהל על פי משפט התורה", ופירט כי אם יכהן כשר המשפטים, ישאף להטמיע את המשפט העברי בספר החוקים של מדינת ישראל, והסערה שהתעוררה בעקבות הדברים, מגיב הערב ראש הממשלה נתניהו לנושא.

"ישראל לא תהיה מדינת הלכה", כתב ראש הממשלה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. מוקדם יותר אמר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כי נתניהו לא היה רוצה, אם יורשע בכתבי האישום נגדו, להיענש על פי חוקי ההלכה היהודית. גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' תקפה הבוקר את סמוטריץ' בעקבות הדברים, וכתבה כי "במדינת הלכה יהיה איסור על משכב זכר, גבר יוכל לגרש את אשתו אם לא תעשה את מטלות הבית, כל הרכוש שייך לבעל, חזרת העבדות, סקילה. זה מועמד לתיק המשפטים/חינוך, לא שיכור שממלמל חזונות ברחוב. גל השמרנות החדשה-עתיקה, עם ראש ממשלה שמוכן למכור הכל כדי לא ללכת לכלא, הוא סכנה אדירה לחרות האנושית שלנו". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן