יחימוביץ' נגד סמוטריץ': "זה מועמד לתיק המשפטים או החינוך, לא שיכור שממלמל חזונות ברחוב"

המערכת הפוליטית סוערת סביב דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי על כוונותיו לחולל מהפכה במערכת המשפט: "ישראל תתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/19 12:03 כט באייר התשעט

יחימוביץ' נגד סמוטריץ':  "זה מועמד לתיק המשפטים או החינוך, לא שיכור שממלמל חזונות ברחוב"
מגן על מכינת עלי. סמוטריץ', צילום: מירי שמענוביץ

יו"ר האיחוד הלאומי,ח"כ סמוטריץ' הצהיר אמש (א') בחגיגות יום ירושלים במרכז הרב על כוונותיו במשרד המשפטים: "אנו רוצים להשיב את משפט התורה", וגרם לסערה במערכת הפוליטית סביב דבריו.  

"ישראל תתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך", כך אמר ח"כ סמוטריץ' על הדוכן בישיבת מרכז הרב. יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, הראשון שיצא נגדו, וצייץ : "לא תהיה כאן מדינת הלכה. שלא תטעו אם נתניהו ינצח בבחירות, סמוטריץ יקבל מה שהוא רוצה ואמירות שנשמעות הזויות היום יהפכו למציאות של המחר"

ח"כ סמוטריץ' המשיך להליט את הרוחות בראיון שנתן הבוקר לרשת ב' כשאמר: "מדינת ישראל מדינתו של העם היהודי בעז"ה תחזור להתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך ושלמה המלך על פי משפט התורה, כמובן בהתאמה לימים האלה ולאתגרים האלה ולכלכלה הזאת ולאיך שחיה חברה בשנת 2019.
בשביל זה צריך ללמוד, לא סוקלים אנשים שמחללים שבת כל כך מהר. חז"ל אמרו שסנהדרין סניטר מוציאה להורג פעם ב-70 שנה והיא הייתה נחשבת סנהדרין קטלנית, הרבה פחות ממה שמוציאים להורג במדינות מערב מתוקנות אגב שיש בהן עונש מוות". 

חברת הכנסת יחימוביץ (העבודה) תקפה את יו"ר האיחוד הלאומי: "כלומר: איסור על משכב זכר, גבר יוכל לגרש את אשתו אם לא תעשה את מטלות הבית, כל הרכוש שייך לבעל, חזרת העבדות, סקילה. זה מועמד לתיק המשפטים/חינוך, לא שיכור שממלמל חזונות ברחוב. גל השמרנות החדשה-עתיקה, עם ראה״מ שמוכן למכור הכל כדי לא ללכת לכלא, הוא סכנה אדירה לחרות האנושית שלנו". 

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו תקף גם הוא את לדברי סמוטריץ': "כעת לכולם ברור איזו ממשלה רצה נתניהו להקים וכמה הוא נכנע במו"מ לכל דרישה של הסיעות החרדיות. ציפיתי שהליכוד יתייצב לימיננו בשמירה על ישראל יהודית ומניעת הפיכתה למדינת הלכה, אך הליכוד נגרר אחרי יוזמות של כפייה דתית"