בתום מאבק קשה: יהודים יכלו לעלות להר הבית ביום ירושלים

משטרת ירושלים התחייבה כי תעשה כל שביכולתה לאפשר עליית יהודים להר הבית ביום ירושלים. עשרות יהודים, חברי כנסת ואישי ציבור מתעדים לעלות להר הבית לרגל החגיגות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/19 22:59 כז באייר התשעט

בתום מאבק קשה: יהודים יכלו לעלות להר הבית ביום ירושלים
עליית יהודים להר הבית. ארכיון, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

לאחר דיונים רבים, הר הבית יפתח מחר, יום ירושלים, לכניסת יהודים, כך התחייבה משטרת ירושלים בפני בג"צ והשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

המשטרה טענה כי תעשה את מרב המאמצים לאפשר כניסת יהודים אל הר הבית. בנוסף המשטרה מבצעת הערב (שבת) עשרות מעצרי מנע לקראת מחר במזרח ירושלים. בשבועות האחרונים הודיעה במשטרה כי בגלל שיום ירושלים יוצא השנה במסגרת חודש הרמדאן לא תתאפשר עלייה של יהודים להר הבית. אחרי העתירה נגד החליטה המשטרה לחזור בה. 

במטה ארגוני המקדש מברכים על הפעילות המשטרתית למען הר הבית, וקוראים ליהודים לעלות אל ההר לרגל 52 שנים להכרזת "הר הבית בידינו".רבנים, חברי כנסת ואישי ציבור נוספים מתעדים לעלות מחר אל הר הבית לרגל יום ירושלים.

ממטה ארגוני המקדש נמסר: "הר הבית הוא תמצית ההוויה הישראלית. ביום הזה בו אנו חוגגים את שחרור מקום המקדש מידי האוייב אל ידיים יהודיות, ראוי כי כמה שיותר יהודים יעלו אל הר הבית בדרך להחלת ריבונות ישראלית מלאה במקום ובניין המקדש. אנו מודעים למאמצי המשטרה לאפשר כניסת יהודים מחר אל הר הבית, ומחזקים את ידיה בעניין".