בג"ץ דחה את עתירת ארגוני המקדש

הרכב שופטי בג"ץ בראשות השופט חנן מלצר דחה עתירה של ארגוני המקדש וקבע כי אין סיבה להתערב בהחלטת המשטרה: "לא מצאנו עילה משפטית להתערבות בהחלטות המשיבים". עם זאת, במשטרה הודיעו שיקיימו הערכת מצב בסמוך ליום ירושלים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/05/19 12:40 יא באייר התשעט

בג"ץ דחה את עתירת ארגוני המקדש
לראותו בלבד. הר הבית, צילום: pixabay

שינוי מגמה? שופטי בג"ץ דחו הבוקר (ה') עתירה של ארגוני המקדש נגד החלטת המשטרה לסגור את הר הבית ליהודים ביום ירושלים. במשטרה אומרים כי מאחר ומדובר בימים האחרונים של חודש הרמדאן, ההר סגור ליהודים תמיד בתקופה זו.

עו"ד אביעד ויסולי, שייצג את ארגוני המקדש, טען כי במשטרה התעלמו מהטיעון הביטחוני, והציג תיעוד שצולם השבוע בהר, המראה כי בניגוד לטענת המשטרה הנוכחות המוסלמית בהר מועטה מאוד.

במשטרה הודיעו בבית המשפט כי עמדתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שיש לפתוח את ההר לעליית יהודים בכל זאת, בכפוף להערכת מצב, מקובלת עליהם. ובכל זאת החליטו השופטים לדחות את העתירה בנימוק: "לא מצאנו עילה משפטית להתערבות בהחלטות המשיבים".

עו"ד יובל רויטמן, שייצג את המשטרה, הסביר כי בגלל שמדובר בימים האחרונים של הרמדאן, יש בהר הבית "כמות גדולה של מוסלמים בכל שעות היממה". עם זאת, כאמור, הוא הבהיר כי לקראת יום ירושלים תתקיים הערכת מצב נוספת, וייתכן כי ההר ייפתח בכל זאת.