"אמיץ": פרגון ממקום לא צפוי לרב שמואל אליהו

יו"ר תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה", ליאורה מינקה, שיבחה את רב העיר צפת על התנהלותו בפרשת הרב טל: "עם כל המחלוקת הערכית והמהותית, חשוב להעריך את הקו האמיץ שלו להגנה על נשים וגברים שנוצלו על ידי רבנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/19 16:37 כד באייר התשעט

"אמיץ": פרגון ממקום לא צפוי לרב שמואל אליהו
ליאורה מינקה, צילום: יוסי זליגר

הרב שמואל אליהו קיבל היום תמיכה מכיוון מעט בלתי צפוי, לאחר שיו"ר תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה", ליאורה מינקה, שיבחה אותו על התנהלותו בפרשת הרב שמואל טל.

"אי אפשר שלא לומר מילה טובה ופומבית לרב שמואל אליהו מצפת, על מאבקו הבלתי מתפשר נגד תופעות של ניצול סמכות ומעמד באצטלה תורנית". אמר מינקה.

לדבריה, "עם כל המחלוקת הערכית והמהותית עם הרב אליהו, בנושאים ציבוריים, חשוב להעריך את הקו האמיץ שלו להגנה על נשים וגברים שהלכו שולל אחר רבנים ונוצלו על ידם. עצוב, ואפילו די מעליב, לגלות שיש עדיין מי שמייחסים לאנשי הלכה כוחות עלומים ונסתרים, עד כדי ביטול מוחלט של עצמיותם בפניהם.

 הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהוצילום: רוני חי

יו"ר אמונה הוסיפה כי היא "מעריכה ומוקירה רבנים, שממלאים תפקידם באמונה ובכבוד, שומרים על גבולות הגזרה שלהם, ואינם מתעטפים ברוח קודש ומייחסים לעצמם כוחות לא להם של קסמים וכישופים ומיסטיקה".

מוקדם יותר פורסם מכתב ששיגר הרב אליהו לראשי ישיבות ובהם כתב על ראש ישיבת תורת החיים, הרב טל, כי הוא "לא ממליץ לשום אדם ללמוד מנו שום הלכה ושום עצה. אני לא ממליץ ללמוד לא בישיבה ולא במדרשה או בבית ספר לייעוץ שלו".

רב העיר צפת גולל במכתב את הפרשה שבגינה הגיע לידי קריאה זו וסיפר כי הרב טל גרם לאישה להתגרש מבעלה כדי שתינשא לו, לאחר ש"רוח הקודש" הורתה לו לעשות כן. בנוסף, כתב הרב אליהו כי הרב טל קיים "קשרים לא בריאים" עם נשים נשואות וצעירות, וכן כי "במהלך בירור הפרשות האחרות התברר שהמחשב שלו מכיל חומרי תועבה. על כן סכמתי עם רבנים נוספים מקהילת תורת החיים שהוא לא יכול להיות יותר ראש ישיבה".