מחליפו של הרב אטינגר לכיפה: "כשהרב אלי סדן פנה אליי לאחר הרצח מיד עניתי 'הנני'"

הרב איציק פנירי לא היסס כהתבקש לעמוד בראש המוסד שהקים הרב אטינגר שנרצח בפיגוע באריאל. לקראת מבצע גיוס התרומות שנועד להפוך את המקום מכולל לישיבה אמר: "הרב אחיעד מסר את נפשו עבור עם ישראל. אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 26/05/19 15:32 כא באייר התשעט

מחליפו של הרב אטינגר לכיפה: "כשהרב אלי סדן פנה אליי לאחר הרצח מיד עניתי 'הנני'"
הישיבה בדרום תל אביב, צילום: הותר לשימוש

לפני כחודשיים נרצח הרב אחיעד אטינגר הי"ד בפיגוע באריאל, ולאחרונה יצאה עמותת "עוז ואמונה", שמפעילה את הכולל שהקים בדרום תל אביב, במבצע גיוס כספים במטרה אחת: לפתוח את שנת הלימודים הבאה כשישיבה מן המניין. ראש הישיבה החדש, הרב איציק פנירי, סיפר לחדשות כיפה על התפקיד שירש ממי שהסתער על המחבל ונרצח בזמן שהציל אחרים.

"נחשפתי למשפחה לאחר הרצח והתפעלתי מהגודל והעוצמה של הרב אחיעד ומשפחתו," אמר הרב פנירי.

לדבריו, "לא החלפתי את הרב אטינגר. פשוט הצטרפתי לעזרת הקמת הישיבה וכרגע אני אכן עומד בראשה". על ההחלטה להצטרף למוסד שהקים קודמו שנרצח אמר: "למדתי במשך 8 שנים במוסדות בני דוד בישיבה הגבוהה ואז בכולל לדיינות. כשהרב אלי סדן פנה אליי לאחר הרצח מייד עניתי: 'הנני'".

ריקודגלים לזכרו של הרב אטינגר ביום ירושלים

ריקודגלים לזכרו של הרב אטינגר ביום ירושליםצילום: פרסומי ישראל

בכולל שהוקם על ידי הרב אטינגר בשכונת ''נווה שאנן'' בדרום תל אביב, לומדים כיום 8 אברכים ובעמותת "עוז ואמונה" יצאו לאחרונה במבצע גיוס של קרוב לשני מילון שקלים, על מנת לשפץ ולתחזק את המקום ולהופכו לישיבה שוקקת תלמידים כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה בא' אלול.

"אמנם מוסדות בני דוד הרימו את הדגל אך האחריות להצלת תלמוד התורה מונחת לפתחו של כלל עם ישראל", נאמר על ידי העמותה שמתכוונת לגייס לטובת המיזם את תנועות הנוער של הציונות הדתית ולערוך בישיבה סיור פתוח ביום רביעי הקרוב. בשבוע הבא, לאחר יום ירושלים, צפוי מבצע התרומות לצאת לדרך: "הרב אחיעד אטינגר הסתער למעננו, עכשיו תורנו, מסתערים בדרכו, לזכרו".

הרב סדן בהכנסת ספר תורה בישיבתו של הרב אטינגר הי"ד

הרב סדן בהכנסת ספר תורה בישיבתו של הרב אטינגר הי"דצילום: פרסומי ישראל

הרב פנירי הוסיף כי "הרב אחיעד מסר את נפשו עבור עם ישראל גם בהקמת הישיבה וכמובן בזמן הפיגוע ומתוך המסירות נפש שלו אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד לכן התגייסנו כדי לרומם את המפעל האדיר שהוא הקים".

בנוגע ליעדים שאליהם הוא מעוניין להגיע אמר כי "החזון הוא להשיב את האור לדרום תל אביב. המצב של תושבי המקום הוא לא פשוט. יש כאן רחובות על שם ר' עקיבא אייגר, הגר"א, יסוד המעלה, הגדוד העברי. אנחנו רוצים ושואפים שהחיים היהודיים במקום הזה יפרחו".

לאחרונה נודע כי גם ישיבת אורות שאול, בהנהגתם של הרב יובל שרלו והרב תמיר גרנות, צפויה להעתיק את מקומה לדרום תל אביב, והרב פנירי בירך על כך: "ב"ה. זה אומר שיש קריאה לעולם התורה להגיע למקום הזה. זה מאוד משמח ומאוד מעודד"