הרב שרלו על מעבר ישיבתו: "יש בזה גם משימה של חיזוק דרום תל אביב"

ראש ישיבת אורות שאול סיפר לחדשות כיפה על הסיבות לקביעת משכנה החדש של ישיבתו, והדגיש כי החשש לאו דווקא נובע מההיבט הביטחוני: "שכונת שפירא זה מקום נפלא. החשש האמיתי הוא כיצד לשלב בהצלחה בית רוחני דווקא במרכז ההוויה הישראלית"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 07/05/19 16:13 ב באייר התשעט

הרב שרלו על מעבר ישיבתו: "יש בזה גם משימה של חיזוק דרום תל אביב"
עובר לדרום ת"א. הרב שרלו, צילום: אריה כץ

לפני מספר שבועות פורסם כי ישיבת אורות שאול תעבור מרעננה לדרום תל אביב. בראיון לחדשות כיפה סיפר אחד מראשיה, הרב יובל שרלו, על הסיבות למעבר המפתיע מקריה השקטה שבכפר בתיה לאחד המקומות המורכבים בישראל.

"רצינו להעביר את הישיבה למרכז ההוויה הישראלית", הוא אומר ומסביר כי "תל אביב היא כזו ורצינו להיות חלק ממנה".

על הסיבות למעבר דווקא לדרום העיר, שם מתמודדים לא פעם התושבים עם המציאות המורכבת לצד המסתננים, הוא ציין: "ראשית, כי זה המקום שמצאנו. שנית, יש שם גרעין נפלא ותושבים נפלאים ורצינו להיות חלק מהם". בנוסף לכך הדגיש הרב כי "בהחלט יש בזה גם משימה של חיזוק דרום תל אביב שזו גם משימה לאומית. אבל שוב, זו לא הסיבה העיקרית והמרכזית".

על השאלה האם עלו, כתוצאה מהמעבר המסתמן, חששות מצד תלמידים והורים הוא השיב בשלילה: "חששות מפני נושאי ביטחון לא היו. לא צריך להגזים. שכונת שפירא זה מקום נפלא שמעורר רצון להיות בו". עם זאת ציין כי "החשש האמיתי הוא רוחני. כיצד ניתן לבנות בית רוחני שיהווה את העוגן שלך ומצד שני להיות שותף מלא בחברה הישראלית. אם ניתן כותרת למהלך הזה, אז החלום שלנו זה ליצור בית שיש בו חלונות. אנחנו רוצים לבנות בית שיהיו בו חלונות פנימה והחוצה".

בישיבה מקווים כי המעבר יושלם כבר בתחילת השנה הבאה וכי הלימודים בה יחלו בחודש אלול. בשבוע הבא, צפויה הישיבה לקיים יום עיון מיוחד לתלמידי י"ב, בו יסיירו המועמדים ללמוד בה בשנה הבאה באזור החדש, ישוחחו עם הרבנים, ישמעו על הסיבות למעבר וכן ייפגשו עם תושבי השכונה.

לדברי הרב שרלו, הצוות החינוכי יעבור כמעט במלואו למשכן החדש, כולל ראש הישיבה המשותף לו הרב תמיר גרנות: "הצוות יהיה אותו הצוות וחלק ממנו ממש יגור בשכונה, כמו הרב גרנות. אני אהיה מעט רחוק יותר אך אני בהחלט אמשיך להיות חלק בלתי נפרד מהישיבה כפי שהייתי עד היום".

אירוע חשיפה ומפגש שמיניסטים בבית המדרש החדש בשכונת שפירא בדרום תל אביב, יתקיים ביום א' הקרוב, ז' באייר בשעה 16:00, ברחוב סלנט 24 תל אביב.