כבר לא מחרימים: Airbnb השיקה אתר ויישומון בעברית

כחודש לאחר שהושגה פשרה בתביעה נגד החברה בגין הוצאת דירות ביהודה ושמרון ממאגריה, הודיעה חברת השכרת הדירות הפרטיות הבינלאומית על מהלך נוסף לרווחתם של המשתמשים הישראלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/19 12:31 יז באייר התשעט

כבר לא מחרימים: Airbnb השיקה אתר ויישומון בעברית
airbnb, צילום: shutterstock

מספר חודשים לאחר שפורסם כי היא מחרימה את יהודה ושומרון, הודיעה היום (ד') חברת ‏Airbnb על השקת אתר והאפליקציה בשפה העברית.
 

החברה להשכרת דירות פרטיות פעילה בישראל מאז שנת 2009, ולטענת אנשיה במהלך 2018 הוזמנו דרכה כ-22,000 מקומות לינה ו-519,200 תיירים הזמינו מספר כולל של 949,100 לינות באמצעות אתר החברה בישראל.

כעת יוכלו המשתמשים הישראלים לעשות זאת בשפת האם שלהם וב-Airbnb ציינו כי "הפלטפורמה מראה מחויבות כלפי הקהילה הבינלאומית באמצעות לוקליזציה של אתר האינטרנט ואפליקציות המובייל". מנהל אזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון של החברה, יֶרוּן מרכיירס, אמר: "קהילת המארחים הבינלאומית שלנו סייעה לקדם בברכה כבר למעלה ממיליון מבקרים ואורחים מישראל".

כזכור בחודש נובמבר האחרון הודיעה החברה כי היא מסירה ממאגר הדירות שלו את הדירות הנמצאות מעבר לקו הירוק. "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים" נאמר בהודעה שפורסמה באתר החברה.

עם זאת, לאחר ביקורת נוקבת מצד ישראלים רבים על המהלך והגשת תביעה בנושא בבית משפט אמריקאי מטעם ארגון "שורת דין", בחודש שעבר חזרו בהם אנשי Airbnb מהודעתם הראשונה, ועל פי תנאי הסכם הפשרה, החברה הסכימה לבטל את המדיניות המפלה, ובכך לפתור את הבעיה בגינה הוגשה התביעה.