האתר הפופולרי מחרים את יו"ש

אתר AirB&B, המציע השכרת דירות פרטיות ברחבי העולם, הודיע כי יפסיק לפרסם דירות מעבר לקו הירוק. "דעות סותרות בנוגע לשאלה אם חברות צריכות לעשות עסקים בשטחים הכבושים". משרד התיירות: "דורשים לבטל את ההחלטה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/11/18 18:29 יא בכסלו התשעט

האתר הפופולרי מחרים את יו"ש
אתר AirB&B, צילום: shutterstock

אתר AirB&B, האתר הפופולרי בעולם לשיתוף דירות להשכרה, הודיע כי הוא מסיר ממאגר הדירות שלו את הדירות הנמצאות מעבר לקו הירוק. "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים" נאמר בהודעה שפורסמה באתר החברה.

"יש דעות סותרות בנוגע לשאלה אם חברות צריכות לעשות עסקים בשטחים הכבושים שהם המוקד לסכסוכים ההיסטוריים בין ישראל לפלסטינים". נכתב עוד בהודעה. "החוק בארה"ב מאפשר לחברות כמו Airbnb לעשות עסקים בשטחים אלה. עם זאת, רבים בקהילה הבינלאומית מאמינים שעל חברות להימנע מלעשות שם עסקים, כדי לא לעשות רווח באדמות שאנשים נעקרו מהם. אחרים מאמינים שחברות לא צריכות לסגת מפעילות עסקית באזורים אלה."
עוד נאמר כי "אנחנו בהחלט לא המומחים כשמדובר בסכסוכים היסטוריים באזור הזה. הצוות שלנו נאבק עם הבעיה הזו ואנחנו התאמצנו להגיע לגישה הנכונה".

בהודעה לא פורט מתי תיכנס ההחלטה, הצפויה להשפיע על כ-200 דירות ועסקים ברחבי יהודה ושומרון, לתוקף.

מועצת יש"ע: "החלטה הנובעת מאנטישמיות או מכניעה לטרור"

שר התיירות יריב לוין בתגובה להחלטת airbnb: "מדובר בהחלטה מבישה ואומללה ובכניעה מחפירה של החברה".

ממשרד התיירות נמסר: "משרד התיירות דורש בתוקף מהנהלת Airbnb לבטל את ההחלטה להסיר מהאתר דירות שממוקמות ביישובים באיו"ש. במקביל, החל המשרד לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ ולהוציא לפועל תכנית מיוחדת לעידוד התיירות והלינה בדירות נופש בכל רחבי איו"ש."

מועצת יש''ע מסרה בתגובה: "חברה שאין לה מניעה להשכיר דירות בדיקטטורות ברחבי העולם ובמקומות שאין בהם זכר לזכויות אדם, נטפלת למדינת ישראל, זה נובע מאנטישמיות או מכניעה לטרור, או משניהם יחד. אנו נפעל נגד האתר במידה ולא יבטל את החלטתו.
במקום להיות אתר תיירות, הפך אתר Airbnb להיות אתר פוליטי שרוצה לפגוע בכלכלת האזור ובכך לגרום נזק לכלל האוכלוסייה. אנו קוראים לכולם, להמשיך לטייל ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ללון בצימרים הפזורים באזור וליהנות מהמרחבים, מאתרי התיירות ומהמסלולים המיוחדים שיש לארץ התנ"ך".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה מזעזעת נפשעת ואנטישמית. עם זאת את עתיד השומרון ובתוך כך את עתיד התיירות בשומרון לא יקבע אתר Airbnb ולא ה bds. השומרון ימשיך לצמוח. השומרון ימשיך לרשום אחוזי צמיחה מהגבוהים בעולם המערבי. התיירות בשומרון כולל התיירות העולמית צמחה בשנתיים האחרונות בכ 200% והיא תמשיך לצמוח. רק במהלך השבוע שעבר הגיעו מאות תיירים ממרכז ודרום אמריקה לטייל בשומרון וממשיכים להגיע תיירים גם השבוע מכל העולם. ההחלטה הזו רק מחזקת אותנו להשקיע אף יותר בתיירות הנכנסת הן מהארץ והן מהעולם".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בתגובה: "אני רואה  בחומרה רבה את העובדה שאתר אינטרנט שכל מטרתו לבנות גשרים בין בני אדם ממדינות שונות, בחרה לשרוף גשרים בשם חרם אנטישמי במהותו.
הישובים היהודיים לא יפסידו ולו תייר אחד, אבל חברת Airbnb, כן מפסידה לקוחות איכותיים רק בגלל כניעה לארגוני שמאל רדיקאלי. אני קורא לכל יהודי העולם להחרים בתגובה את Airbnb ולהשתמש בחברות מתחרות הלויאליות לערכי האנושות ודוחות את האנטישמיות המאורגנת, כגון חברת booking שלא מפלא בין גזע לגזע. לאנשי האתר אני מציע לבוא ולראות את תנופת התיירות בגוש עציון בפרט והמועצות האחרות במפעל התיישבות בכלל ותראו כמה כן שווה לכם לבוא ולהשקיע פה". 

עודד רביבי, ראש מועצת אפרת וראש אגף קשרי חוץ של מועצת יש"ע: "מאכזב לראות שבגלל לחץ של קיצוניים האתר נכנע ופוגע בעצם מהות קיימו וייחודו. היתרון של האתר היה היכולת להפגיש אנשים, לגרום לשיח ולשאלות ולא רק לעשות כסף. ההחלטה עושה עוול למתיישבים, מהווה כניעה לקיצוניים ותתברר כשגוייה וכמרחיקה את השלום".

ראש המועצה המקומית בית-אל, שי אלון: "שוב מתבצעת סלקציה ביהודים, זה לא חדש ואנחנו לא מתרגשים מהחרם הפעם מצידה של airbnb.  אני קורא לישראלים בואו לנפוש ביהודה ושומרון, הנוף כאן משגע האוויר צלול והאירוח טוב יותר מהרבה מקומות שאתם מכירים".

עו"ד נתי רום, מייסד ארגון לב-העולם הנאבק בחרם העולמי מוסר: "ארגונים אנטי ישראלים עומדים מאחורי הלחץ שהופעל על אייר B&B, ביניהם ארגון השמאל הקיצוני "כרם נבות" שמומן מכספי ממשלות גרמניה, שוודיה ובלגיה, ומכספי האיחוד האירופי, וכן ארגונים רדיקליים כמו "קול יהודי לשלום" ו"Pink Code" שהפעילו לובי כנגד אייר B&B בארה"ב.
תשובתנו לצעד הזה היא להמשיך ולהגדיל את מספר התיירים ביו"ש, דבר זה כבר מתרחש בפועל עם קבוצות רבות מחו"ל שמגיעות לסיורים בהדרכתנו. רק לאחרונה ביקרו בשומרון קבוצות של תיירים מפינלנד, נורבגיה וגרמניה, וקבוצות נוספות מגיעות בקרוב מדנמרק, איטליה וארה"ב. התמיכה בהתיישבות היהודית ביו"ש רק עולה בקרב האזרחים ברחבי העולם ובכוונתנו להמשיך ולהגדיל את הפעילות והעשייה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן