תושבי עוטף עזה יקבלו פיצויים על סבב הלחימה האחרון

ועדת הכספים אישרה כי יומיים מתוך סבב הלחימה האחרון מול ארגוני הטרור ברצועת עזה ייכללו בצו ההרחבה ועליהם תושבי האזור יקבלו פיצויים. ח"כ טל רוסו: "האחריות שמגלים התושבים היא מדהימה"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 13/05/19 12:13 ח באייר התשעט

תושבי עוטף עזה יקבלו פיצויים על סבב הלחימה האחרון
בני הנוער של עוטף עזה, צילום: פלאש 90

לאחר דיון סוער, וועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב') כי תושבי הדרום יקבלו פיצויים על הימים ה-5 במאי וה-6 במאי. התאריכים הללו ייכללו בצו ההרחבה ותושבי עוטף עזה יקבלו עליהם פיצויים. בנוסף, הארכת התקנות יהיו, במקום עד ה-30 באפריל, עד ה-31 לדצמבר 2019 והתקנות יחולו גם על ענף הדבוראים וענף התיירות. עוד סוכם כי ייחתם צו ההרחבה שיבטיח את תשלום הפיצויים מהמעבידים לעובדים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בסיום הוועדה כי זוהי בשורה לעסקים ולתושבים בדרום. "נמשיך לעזור ולסייע לתושבים הללו, ראינו את זה במערכה האחרונה, המפה השתנתה. ואקיים על כך דיון נרחב בועדה".

חה"כ טל רוסו, אלוף פיקוד דרום לשעבר, שנכח גם כן בדיון הבוקר אמר: "אני מלווה את העוטף מזה עשר שנים, יש כמה דברים שהתקדמו, אבל בסוף אנחנו כל הזמן דנים באותן סוגיות. הנקודה המרכזית היא המענה המהיר והמרחיב לתושבי הדרום והעוטף – שעומדים בחזית כבר 18 שנים. אנחנו מסתכלים על הסבב האחרון, אבל זה תהליך ארוך. האחריות שמגלים התושבים היא מדהימה, דוגמת קציר החיטה המוקדמת שהתבצעה על ידי החקלאים. אלה דברים מדהימים שיש לעודד ולחזק אותם ביד רחבה ומהירה".

משה גפני

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפניצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

מוקדם יותר היום פורסם כי הנציג הקטארי הגיע לרצועת עזה דרך מעבר ארז כדי לוודא שתושבי רצועת עזה יקבלו מענק על סך 100 דולר. השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי הגיע לרצועה דרך יחד עם סגנו חאלד אל-חרדאן וחבר הוועדה הקטארית עבדאללה טואלבה. עדיין לא ברור אם הגיעו עם הכסף או שהסכום המובטח לרצועת עזה יועבר דרך הבנקים.