"שר ההדתה של ישראל": הפורום החילוני סימן את פרץ שלא נותר חייב

הצהרתו של יו"ר איחוד מפלגות הימין כי יגדיל כשר חינוך את לימודי הקודש, עוררו את זעמם של אנשי הפורום החילוני: "הולכים להסלים את המאבק להצלת החינוך הממלכתי". פרץ: "יש כאלה שחושבים שחשיבה פתוחה היא רק לצד אחד. לא חוזר בי"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 13/05/19 09:04 ח באייר התשעט

"שר ההדתה של ישראל": הפורום החילוני סימן את פרץ שלא נותר חייב
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

הצהרתו של הרב רפי פרץ, שמסתמן כשר החינוך הבא, כי יפעל להרחבת לימודי הקודש, עוררו את זעמם של אנשי הפורום החילוני שהבטיחו היום (ב') "להסלים" את המאבק נגד מינויו. יו"ר איחוד מפלגות הימין מצדו הצהיר כי הוא עומד מאחורי כל מילה.

"הפורום החילוני נבהל מהרעיון שלי לתת לכל ילד את ההזדמנות להכיר את התנ"ך", כתב פרץ בפייסבוק, "אני מבין שיש כאלה שחושבים שחשיבה פתוחה היא רק לצד אחד. חבל שככה". 

עוד כתב חבר הכנסת הטרי: "אני לא מתכוון לחזור בי. החינוך בישראל הוא קודם כל בישראל. ומתוך זה אנחנו נפעל לתת לכל ילד את הידע הכי טוב בכל מה שקשור למדעים, מחקר וכן, גם בזהות יהודית. לא נתבייש בזה. יהיו כאלה שיקראו לזה הדתה, אני בוחר לקרוא לזה הכרה".

הדברים שהובילו לתגובתו של פרץ

הדברים שהובילו לתגובתו של פרץצילום: צילום מסך

מוקדם יותר נכתב בדף הפייסבוק של הפורום החילוני כי לאור ההכרזה המסתמנת על פרץ כשר חינוך, "אנחנו הולכים להסלים את המאבק להצלת החינוך הממלכתי". על כך הגיב יו"ר הבית היהודי כי "במקום לעשות שימוש במילים כמו הסלמה נגד נבחרי ציבור אני מזמין את נציגי הפורום לשבת לשיח. בלי הסלמה ובלי איומים. גג קפה".

בפורום החילוני אמרו לחדשות כיפה כי הם לא מתנגדים ללימודי תנ"ך. דברים ברוח דומה הם כתבו בהודעה נוספת שפרסמו בתגובה לדבריו של השר המיועד למשרד החינוך: "נעים מאוד, רפי פרץ, שר ההדתה הבא של מדינת ישראל. אנחנו שמחים שהזכרת אותנו בציוץ הראשון שלך בתור שר החינוך המסתמן של ילדינו.

"שמנו לב כיצד גם אתה סימנת את ההדתה כמדיניות המובילה שלך במשרד. בטוחים שעוד ניפגש. אגב, הבעיה שלנו איננה עם לימודי תנ"ך אלא עם כמות לא פרופורציונלית של לימודי יהדות על חשבון מקצועות חשובים יותר בכסות של 'זהות יהודית', בטח כשהזהות הזאת מוכתבת על ידי החלל הערכי שלך, של סמוטריץ' ושל בן גביר".