"תנ״ך לכל ילד״: המהפכה החינוכית של הרב רפי פרץ

יו"ר איחוד מפלגות הימין, שמסומן שר החינוך הבא, מסביר בראיון לרדיו ירושלים את עיקרי משנתו החינוכית: ״לא רק מחשב לכל ילד, אלא תנ״ך לכל ילד״

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/19 09:24 ז באייר התשעט

 "תנ״ך לכל ילד״: המהפכה החינוכית של הרב רפי פרץ
מרוצה מתגובת צה"ל ולא שולל החרפתה. הרב פרץ, צילום: פלאש 90

יו"ר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ, שהנושא עיניים לעבר תיק החינוך, מתחיל לגלגל את עיקרי משנתו החינוכית. בראיון לרדיו ירושלים אמר הבוקר (א') פרץ: ״לא רק מחשב לכל ילד, אלא תנ״ך לכל ילד״. 

הרב פרץ טען כי הגיע הזמן כי ילדי ישראל יכירו בצורה טובה יותר את התנ"ך, וילמדו אותו בצורה מעניינת ורגישה יותר. יו"ר הבית היהודי הסביר כי ילדי ישראל צריכים להכיר את התנ"ך טוב יותר, ולא מספיק שידעו רק טכנולוגיה ומדע. 

שר החינוך היוצא, נפתלי בנט ויו"ר הבית היהודי לשעבר הוביל מהפכה דווקא בתחום האנגלית והמתמטיקה, ועודד את הלימוד לחמש יחידות במקצועות הללו ביישובי הפריפריה. הפרויקט של השר בנט נחל הצלחה רבה ואף קיבל עליו שבחים רבים. 

איחוד מפלגות הימין נמצאים בעיצומו של המשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד. ההבטחה שהרב פרץ יקבל את תיק החינוך הגיעה מראש הממשלה נתניהו עוד בטרם הוגשו הרשימות לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-21. נתניהו הבטיח לרב פרץ את תיק החינוך בתמורה לאיחוד הבית היהודי עם עוצמה יהודית.

המהלך התקבל בתוך המפלגה בדעות חלוקות, היו כאלו שאמור כי הרב פרץ כשיר את האנשים הקיצוניים של עוצמה יהודית, לעומת אלו שטענו כי המהלך הכרחי כי בלעדיו לא יעברו את אחוז החסימה. 

לאחר שההחלטה עברה הרוב גדול במרכז הבית היהודי, העיתונאית יפעת ארליך, שנבחרה על ידי הועדה המסדרת למקום השלישי המשוריין לאישה בית היהודי, התפטרה מתפקידה.