"איני מוכן שהמינוי שלי יהפוך לניגוח ברמטכ"ל": גיל מסינג ויתר על מינויו לדובר צה"ל

דובר צה"ל המיועד, גיל מסיגר שיגר מכתב לרמטכ"ל כוכבי בו הוא הודיע לו כי הוא מוותר על המינוי היוקרתי: "על אף שלא נפל פגם בהתנהלותי האישית איני מעוניין שאדם כלשהו ישתמש בי ובמינוי שלי ככלי לניגוח הרמטכ"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/19 10:51 ז באייר התשעט

"איני מוכן שהמינוי שלי יהפוך לניגוח ברמטכ"ל": גיל מסינג ויתר על מינויו לדובר צה"ל
, גיל מסינג, צילום: סיגל נפתלי קסל

בסוף החודש שעבר החליט הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי למנות את גיל מסינג לתפקיד דובר צה"ל. יום לאחר המינוי, שאושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו, דווח כי מסינג שימש כסוכן משטרתי בפרשת השחיתות במפלגת ישראל ביתנו. לפני שעה קלה הודיע מסינג כי הוא מוותר על המינוי לדובר צה"ל.

במכתב הוויתור ששיגר לרמטכ"ל התייחס מסינג לסערה שקרתה בעקבות מינוי: "סביב הודעת המינוי שלי החל מחול שדים פרוע, רווי בשקרים ובמניפולציות שניסו לפגוע בשמי ובמניעיי".

מסינג הוסיף כי משפחתו ואף שמו של הרמטכ"ל נפגעו כתוצאה מהמינוי: "אני משוכנע ביכולתי לבצע את התפקיד", והוסיף, "אני ער לכך שגורמים בעלי מניעים זרים משתרבבים אותו בזדון לשיח ערכי שנוי במחלוקת על גבו של צה"ל והמינוי הממלכתי אותו ייעדת לי". 

המכתב

המכתבצילום: ללא

לפי הדיווח, מסינג היה מקורב לעד המדינה אמנון ליברמן, שכיהן כיועץ התקשורת של השרים לשעבר סטס מיסז'ניקוב ויאיר שמיר. ההקלטה מינואר 2015 מופיעה בחומרי החקירה בפרשת ישראל ביתנו, והיא תולדה של משימה שאליה נשלחו אחרי תדרוך מסינג וחברו יועץ התקשורת ועד המדינה בפרשה אמנון ליברמן

מיד לאחר הפרסום ערך הרמטכ"ל כוכבי דיון בנושא עם הפרקליט הצבאי הראשי תת-אלוף שרון אפק. מצה"ל נמסר אז כי "הרמטכ"ל לא הכיר את פרטי הפרסום בעניין דובר צה"ל המיועד, גיל מסינג. בעקבות הפרסום - העניין בורר מול הגורמים הרלוונטיים במערכת אכיפת החוק. מהבירור עלה כי מסינג מעולם לא היה חשוד בפרשה, וכי לא נפל כל רבב בהתנהלותו בהקשר זה".