הנדל והאוזר לשקד ובנט: "אל תבואו לישיבת הקבינט"

חברי הכנסת מכחול לבן, הנמנים עם הצד הימני של המפה הפוליטית, קראו לשני השרים שלא להשתתף בכינוס הקבינט: "אל תשמשו תפאורה אנושית לתהליך הכסת"ח של נתניהו" | ח"כ סופר: "אין מנוס מכניסה קרקעית לעזה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 05/05/19 11:30 ל בניסן התשעט

הנדל והאוזר לשקד ובנט: "אל תבואו לישיבת הקבינט"
קוראים לבנט ושקד לא להגיע לדיון. האוזר והנדל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

נפתלי בנט ואיילת שקד צפויים להגיע היום (א') לישיבת הקבינט מדיני-ביטחוני כדי להשתתף בדיון על ההסלמה האחרונה בדרום, אך בכנסת יש מי שקרא להם שלא להגיע מאחר ולטענתו מדובר ב"כסת"ח".

"אנו קוראים לחברינו השר נפתלי בנט והשרה איילת שקד לא לשמש תפאורה אנושית לתהליך הכסת"ח של הקבינט" אמר ח"כ יועז הנדל מכחול לבן.

הנדל הסביר את קריאתו ואמר: "מספיק עם החסינות לנתניהו מביקורת כשבמשך שנה תושבי הדרום חיים במציאות בלתי אפשרית. אם לא נותנים לכם את הסמכות והאחריות להחליט, אל תהיו שם".

מזכ"ל המפלגה, אופיר סופר, מצביע לראשות המפלגה

תומך במהלך קרקעי. ח"כ סופרצילום: הלל מאיר

ח"כ אחר, אופיר סופר מאיחוד מפלגות הימין, בחר להתייחס לפעולות שעליהם צריכים להחליט שרי הקבינט. "הגיע הזמן", אמר, "להכריע את החמאס גם במחיר של כניסה קרקעית לעזה. המציאות שבה כל יום לחימה נקבע על ידי החמאס היא הזויה".

לדבריו, "התגובות שישראל נקטה עד כה הן מעין אקמול ותו לא, מדינת ישראל צריכה לשמר את היוזמה אצלה ולא לתת לחמאס להכתיב את הקצב.  התגובה הישראלית צריכה להיות א-סימטרית וחסרת פרופורציות כדי שטעם המרור יורגש אצל ארגוני הטרור היטב ולאורך זמן. אין מנוס מכניסה קרקעית ומפעולה צבאית ממושכת לאורך זמן, ויפה שעה אחת קודם. את הלחימה בעזה צריך להכריע".