1400 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון ובירושלים

לאחר עיכוב הודיע משרד השיכון על פרסום מכרזים לשיווק הקרקעות מעבר לקו הירוק. בשמאל תוקפים את ההחלטה בשיא המשא ומתן המדיני ובבית היהודי מברכים על בניה נוספת בהתיישבויות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/01/14 12:58 ט בשבט התשעד

1400 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון ובירושלים
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

משרד השיכון הודיע הבוקר (יום ו') על פרסום מכרזים לשיווק קרקעות לכ-1,400 יחידות דיור ביהודה ושומרון ובירושלים. מדובר במכרזים שתוכננו להתפרסם בצמוד לפעימה האחרונה של שחרור המחבלים והתעכבו בשל מגעים שקיים מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי באזור.

בסך הכל פורסמו מכרזים ל 1400 יחידות דיור, כש-600 מתוכם יבנו בירושלים, בשכונת רמת שלמה, ו-800 הנותרים יבנו ביישובי יהודה ושומרון. ביישוב פרת אושרו 227 יחידות דיור, באלפי מנשה 78 יחידות דיור, בקרני שומרון 86 יחידות דיור, באריאל 40 יחידות דיור, באדם 75 יחידות דיור, בביתר עלית 24 יחידות דיור, בעמנואל 102 יחידות דיור ובאלקנה 169 יחידות דיור.

כמו כן, יוצעו מגרשים בשיווק חוזר (מגרשים אשר שווקו בעבר, אך לא נרשמו להם הצעות) בירושלים: בפסגת זאב - 182 יחידות דיור, ברמות 294 ובנווה יעקב 56 יחידות דיור.

שר האוצר לפיד הגיב לדברים וטען כי "אלו לא מכרזי בנייה אל הכרזות בנייה ריקות מתוכן. זהו לא רק רעיון רע אלא רעיון שיש עתיד תעשה הכול כדי להשאירו כרעיון רע בלבד וחסר מימוש". לפיד הרבה לאחרונה להציג תמיכה במאמצי קרי, ואף הדגיש שיש להתקדם במו"מ גם במחיר שינויים בקואליציה - רמז לאפשרות פרידה ממפלגת הבית היהודי.

סגן השר לענייני דת הרב אלי בן דהן הגיב על שיווק יחידות הדיור ואמר "אני מברך את חברי לסיעה, השר אורי אריאל, על מאמציו הגדולים לשווק יחידות דיור ברחבי הארץ. אני מברך גם את ראש הממשלה שנותן רוח גבית לבנייה ואינו נכנע ללחצים בינלאומיים. עלינו להמשיך לבנות ולפתח את מדינת ישראל".

עודד רביבי, ראש מועצת אפרת בה יצאו לשיווק היום כ-230 יחידות דיור, הגיב לדברי השר יאיר לפיד שהבטיח לסכל הבניה: "מוזר שבמקום לתמוך בבניית אלפי יחידות ביהודה ושומרון הפותרים את מצוקת עתודות הקרקע ומוזילים את מחירי הדיור בישראל, שר האוצר יאיר לפיד מעדיף לקבל חיבוק זמני מחבריו בשמאל ולפגוע בתכנית שתסייע למשפחות בישראל להגיע לדירה משלהם.