פיקוד העורף מסביר: בזמן מתקפת הטילים האיראנית בתחילת החודש, קיבלו אזרחי המדינה הודעות המורות על כניסה ויציאה מהמרחבים המוגנים. ההתרעות היו שימוש ראשון ב "מסר אישי" השמורה לאירועי חירום קיצוניים ופועלת על טכנולוגיית שידור תאי. רבים הופתעו מכך, וההודעות תרמו לבהלה שחשו.
ההנחיות של פיקוד העורף
בהודעה שפורסם מטעם פיקוד העורף פרסמו הבהרה בנוגע להנחיות במצב דומה בעתיד: "קיבלתם בשבוע שעבר הודעת חירום מטעם פיקוד העורף אשר אומרת: להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו עד להודעה חדשה? מדובר בהנחיית חירום אשר תשלח כמה דקות טרם קבלת ההתרעה, על מנת לאפשר לאזרח להגיע למרחב המוגן הטוב ביותר בקרבתו. במקרה שכזה, יובהר כי אין לצאת מהמרחב המוגן עד להודעה חדשה (גם לא בחלוף 10 דקות).
אנחנו זמינים עבורכם לשאלות במוקד 104, ברשתות החברתיות ובפורטל החירום הלאומי עם כל המידע. זכרו, הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים".
המתקפה האיראנית, יירוטים | , צילום: Ayal Margolin,Flash90
ההודעה מגיעה ישירות לנייד - גם ללא יישומון
ההודעה מגיעה ישירות לטלפונים ניידים, ללא צורך בכל פעולה מצד האזרח. לפי הודעת דובר צה"ל, טכנולוגיה סלולרית זו מוכרת בתקן בין-לאומי ומאפשרת הפצת הודעות למנויים רבים באותו אזור בו-זמנית. בעת הפעלת "מסר אישי", לכל מחזיקי הטלפונים הניידים באיזור המאוים תוצג הודעה מידית בצג הנייד ותלווה בצליל התרעה ייעודי. הטכנולוגיה מיועדת לשימוש במסגרת אירועי חירום רחבי היקף מתפרצים ובכפוף לשיקול המבצעי של פיקוד העורף ואינה מהווה תחליף ליישומון פיקוד העורף או להתרעה הנשמעת.