מספר ימים לאחר תחילת מבצע "חיצי הצפון" בלבנון, גל"צ מפרסמים הבוקר (ד') כי שר החוץ הלבנוני מעריך שכחצי מיליון בני אדם עזבו את בתיהם בדרום לבנון בימים האחרונים, ועלו לכיוון צפון המדינה. כזכור, אתמול נתניהו אמר לתושבי לבנון: "המלחמה שלנו לא אתכם, המלחמה שלנו היא עם חיזבאללה. נסראללה מוביל אתכם לסף התהום. אמרתי לכם אתמול להתפנות מהבתים שבהם הוא שם לכם טיל בסלון ורקטה בגראז'. מי שיש לו טיל בסלון ורקטה בגראז׳ - לא יהיה לו בית".
"חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם, עזבו מיד"
כזכור, בתחילת השבוע, עם תחילת המבצע, כחלק מהפצצות אוויריות מתמשכות של מטוסי חיל האוויר בדרום לבנון, צה"ל יצר קשר עם תושבי דרום לבנון ושלח מסרים בשיחות טלפון והודעות סמס בהן קרא להתפנות מהכפרים בדרום לבנון ולהתרחק מכל גורם או תשתית של חיזבאללה. בין היתר נמסר בהודעות : "חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם, עזבו מיד". מלבד ההודעות והשיחות למכשירים ניידים, בלבנון תועדו פריצות לשידורי רדיו עם הודעות בערבית של צה"ל לתושבי לבנון.