מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מושב מרגליות בהחלטה דרמטית: מנתקים מגע עם הממשלה והצבא

המושב הצפוני נפגע קשות מתחילת המלחמה, הן מכיוון חיזבאללה והן מהממשלה שלא פועלת מספיק בעניינם. היום הוחלט במרגליות לסגור את שערי היישוב בפני החיילים ולנתק קשר עם הממשלה: "החלטת הממשלה פוגעת ביישוב יותר מטילי חיזבאללה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/24 12:47 יט באייר התשפד

מושב מרגליות בהחלטה דרמטית: מנתקים מגע עם הממשלה והצבא
חברי כיתת הכוננות של מרגליות, צילום: Ayal Margolin,Flash90

מושב מרגליות שבצפון ישראל סופג כבר חודשים ארוכים שיגורים מכיוון הגבול הלבנוני הסמוך. המושב הוצף באנשי צבא שהצטרפו לכיתת הכוננות המקומית. התסכול ההולך ומתגבר בחודשים האחרונים מהמצב בצפון הגיע היום (ב') לידי פיצוץ, כשהמושב הצפוני החליט: מנתקים קשר מהממשלה והצבא.

אין נכנס ואין יוצא למושב לאף אחד

"מושב מרגליות החליט לנתק מגע עם ממשלת ישראל ולהוציא את כל החיילים ממרגליות" כך נמסר היום מטעם המושב. "כמו כן אנו סוגרים את חמ"ל המושב, ושערי הישוב. אין נכנס ואין יוצא למושב לאף אחד כולל הצבא. כיתת הכוננות תמצא מקום אחר לשהייה. למושב מרגליות אין צורך להישמר מהחיזבאללה אלא מממשלת ישראל שמרסקת את המושב בהחלטותיה. מרגליות נפגעת מהחלטת הממשלה וממשרד החקלאות באופן ישיר וגורמת נזק גדול יותר מטילי הנ"ט של החיזבאללה" טענו.

"משרד החקלאות שומר וימשיך לשמור על קשר רציף עם היישוב מרגליות"

במשרד החקלאות מגיבים ואומרים כי הצעת המחליטים לעניין חיזוק הצפון עברה אתמול (ב') בממשלה ובתוכה תקציבים ייעודיים לחקלאות. "יצוין כי, משרד החקלאות התנגד לטיוטת ההחלטה המקורית כאשר לא נכללו בה התקציבים הייעודיים לחקלאות בצפון. המשרד דרש ועודנו דורש תקציב למענקים לשמירה על רציפות תפקודית בענפים רלוונטיים באזור המאוים 5-0 ק"מ, כגון; חיזוק ענף ההטלה בעקבות הפגיעה האנושה בו מתחילת המלחמה, תמרוץ עובדים זרים וישראלים, קידום פתרונות מיכון ואוטומציה מרחוק והתגוננות סייבר בשטחי חקלאות" נכתב בתגובת המשרד.

עוד הוסיפו: "משרד החקלאות פועל בשיתוף משרד האוצר לגיבוש נוהל תמיכה ייחודי למתן מענה תמיכה במשקים חקלאיים, לצורך הסרה של חסמים תקציביים שנוצרו בעקבות הצורך לשמור על רציפות תפקודית. משרד החקלאות שומר וימשיך לשמור על קשר רציף עם היישוב מרגליות וביתר הישובים באזור כפי שפעל לאורך כל מלחמת חרבות ברזל, על מנת לשמר ולחזק את החקלאות והתושבים".