גרסת לוחם המילואים מסרטון ההמרדה: שלחתי לחבר, לא לינון מגל

אחרי שאותר ונחקר, לוחם המילואים שאיים בסרטון ההמרדה שוחרר בתנאים מגבילים | לפי גרסתו, אחרי שמונה חודשי מילואים הצטבר אצלו תסכול וכעס רב מניהול הלחימה והוא צילם את הסרטון במרכז הארץ ולא בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 17:57 יח באייר התשפד

גרסת לוחם המילואים מסרטון ההמרדה: שלחתי לחבר, לא לינון מגל
סרטון ההמרדה, צילום: צילום מסך: ינוניוז, ידידיה חממי

סערת סרטון ההמרדה: ביום שישי פרסם ינון מגל סרטון בו מופיע לוחם מילואים המאיים בסרבנות במקרה של העברת השלטון בעזה מידי צה"ל. היום (א') החייל אותר והועבר לחקירה ומצ"ח מייחסת לו שורת עבירות חמורות - מרי, הסתה למרי, אי ציות לפקודות והתנהגות שאינה הולמת. בתום חקירה שוחרר המילואימניק בתנאים מגבילים, וב-ynet פורסמו פרטים מתוך חקירתו.

הסרטון צולם במרכז הארץ ולא בעזה

יואב זיתון מפרסם כי לוחם המילואים טוען כי במשך שמונה חודשי שירות מילואים, בעיקר באיו"ש, הצטבר אצלו תסכול וכעס רב מניהול הלחימה ולכן צילם הסרטון על דעת עצמו. הסרטון עצמו לא צולם בעזה אלא במרכז הארץ, ולפי גרסתו של החשוד הוא לא שלח אותו לינון מגל אלא לחבר. על פי הדיווח, בחקירה לא עלו ראיות שמדובר בסרטון מאורגן ומסתמן כי המעשה היה ספונטני ואישי.



נזכיר כי מוקדם יותר סנגורו של המילואימניק החשוד שלח מכתב למצ"ח ובו הוא מסביר את גרסת הנאשם. "בנסיבות חריגות של מחלוקת בין שר הביטחון לראש הממשלה - די ברור שחובת הציות של חיילי הצבא היא להוראות הממשלה ולא להוראות שר הביטחון. מדובר באכיפה בררנית - יותר משנה מועלים כמויות של סרטונים של חיילי מילואים לרשתות החברתיות על כוונתם לסרב להוראות הצבא, ומערכת אכיפת החוק לא נקטה צעדים כאלה". בנוסף, הסנגור טוען כי חייל המילואים מגויס מתחילת המלחמה והיה ראוי לנקוט נגדו דין משמעתי ולא פלילי.

גלנט עונה: בצה"ל יש סמכות אחת

שר הביטחון יואב גלנט, שהותקף בסרטון, ביקר היום ברפיח והתבטא בסוגיה. "בצה"ל יש סמכות אחת, זה סמכות המפקד, כל אחד והמפקד שלו – מ"פ, המג"ד, המח"ט, מפקד האוגדה, האלוף ובסוף הרמטכ"ל – זה מי שנותן הוראות בצבא. אין גורמים צדדיים, אין גורמים שמדברים בשם. זה החוק וככה זה עובד וככה יעבוד", אמר שר הביטחון.