לוחם המילואים מסרטון ההמרדה שוחרר בתנאים מגבילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 17:32 יח באייר התשפד

לוחם המילואים מסרטון ההמרדה שוחרר בתנאים מגבילים
סרטון ההמרדה, צילום: צילום מסך: ינוניוז, ידידיה חממי

סערת סרטון ההמרדה: ביום שישי פרסם ינון מגל סרטון בו מופיע לוחם מילואים המאיים בסרבנות במקרה של העברת השלטון בעזה מידי צה"ל. היום (א') החייל אותר והועבר לחקירה ומצ"ח מייחסת לו שורת עבירות חמורות - מרי, הסתה למרי, אי ציות לפקודות והתנהגות שאינה הולמת. בתום חקירה שוחרר המילואימניק בתנאים מגבילים.

סנגורו של המילואימניק החשוד שלח מכתב למצ"ח ובו הוא מסביר את גרסת הנאשם. "בנסיבות חריגות של מחלוקת בין שר הביטחון לראש הממשלה - די ברור שחובת הציות של חיילי הצבא היא להוראות הממשלה ולא להוראות שר הביטחון. מדובר באכיפה בררנית - יותר משנה מועלים כמויות של סרטונים של חיילי מילואים לרשתות החברתיות על כוונתם לסרב להוראות הצבא, ומערכת אכיפת החוק לא נקטה צעדים כאלה". בנוסף, הסנגור טוען כי חייל המילואים מגויס מתחילת המלחמה והיה ראוי לנקוט נגדו דין משמעתי ולא פלילי.

התגובה של נתניהו: "דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו"

"אנחנו חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף ישות פלסטינית, חמאס, פת"ח או כל רשות ערבית אחרת", נשמע החייל אומר בסרטון. "אני מודיע לך יואב גלנט, אם לא נלך עד הניצחון מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר ולא נזוז ממנה. נקרא לעם ישראל להגיע לעזה ונקשיב רק למנהיג אחד - לא לרמטכ"ל, לא לשר הביטחון, אלא רק לראש הממשלה".

בתגובה לאיומים החריפים, בלשכת ראש הממשלה התנערו באופן חלקי מתוכן הסרטון: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה" נכתב בהודעת הלשכה. "ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני".