לאחר שעזב את הקבינט באמצעו - סמוטריץ דורש להקים ועדה ציבורית עם צה"ל ומשרד האוצר

שר האוצר דורש להקים ועדה ציבורית שיהיו בה מומחי ביטחון וכלכלה שישבו עם גורמי צה"ל, המטה לביטחון לאומי, בנק ישראל ומשרד האוצר. "למרבה הצער צה"ל הודף כל ניסיון שכזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 09:57 יח באייר התשפד

לאחר שעזב את הקבינט באמצעו - סמוטריץ דורש להקים ועדה ציבורית עם צה"ל ומשרד האוצר
סמוטריץ' וגלנט, צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

בשבוע שעבר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עזב את הקבינט הביטחוני באמצעו, ובחודש אפריל אמר שהוא הפסיק לסמוך על הצבא, ולא מוכן לתת צ'ק פתוח, כלשונו. בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק מבהיר סמוטריץ': "אני דורש את הקמתה של ועדה ציבורית שיהיו בה מומחי ביטחון וכלכלה שישבו עם גורמי צה"ל, המל"ל, בנק ישראל ומשרד האוצר וידונו בהכל בראש פתוח".

"למרבה הצער צה"ל הודף בתוקף כל ניסיון כזה. היו לי לא מעט פגישות עם הרמטכ"ל וגורמים בכירים נוספים בבניין הכוח לאורך השנה וחצי שאני בתפקיד. פגישות נעימות באווירה טובה, אבל עם אפקטיביות מוגבלת מאוד".

סמוטריץ

סמוטריץ' , צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

סמוטריץ': "רוצה לחבק את המטכ"ל"

"תאמינו לי שבכל פעם שאני רואה את הרמטכ"ל אני רוצה לחבק אותו", כתב סמוטריץ', "אני יודע בדיוק מה מונח לו על הכתפיים, כמה הוא איש טוב וכמה הוא אוהב את המדינה ומסור לעשיה למען ביטחונה בכל חייו הבוגרים. אני יודע כמה הוא עובד קשה סביב השעון ולא ישן בלילות ואיזה משקל של החלטות על חיים ומוות הוא סוחב על הגב. וכן, הוא סוחב גם רגשות אשם קשות על מחדלי השבעה לאוקטובר ועל התוצאות הקשות שלהם, ומנסה להמשיך ולתפקד למרות זאת ותוך שהוא משוכנע באופן עמוק שהוא פועל מאז כדי לתקן ואולי גם קצת לכפר. כמוהו גם ראש השב"כ ויתר ראשי מערכת הביטחון".

עוד הוסיף שר האוצר כי "הבעיה היא שלא פעם הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות, ומה לעשות שאני משוכנע שהוא טועה. אני משוכנע שהוא טועה בעצם העיסוק במינויים בכירים בתקופת מלחמה ועל ידי המטה הכללי שכשל ונעדר את הלגיטימציה לעיצוב פניו של פיקוד התיקון. אני משוכנע שהוא טועה בניהול התקציב ובבניין הכח. אני משוכנע שהוא טועה בקריאת מפת האיומים המתהווה והמענה הנדרש מולה, וכפועל יוצא מכך אני משוכנע שהוא טועה בקביעת סדרי העדיפויות לבניין הכח והתעצמות צה"ל לשנים הבאות".