נתניהו מגיב להאשמות: "התרעתי על כך פעמים רבות"

לאחר שפורסם כי מכתבי התרעה נשלחו לראש הממשלה נתניהו בשנת 2023, בטרם השבעה באוקטובר, בהן הוזהר מהפגיעה בלכידות החברתית במדינה ובצה"ל בפרט, נתניהו מגיב: "הטענה הפוכה מן האמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/24 16:44 טו באייר התשפד

נתניהו מגיב להאשמות: "התרעתי על כך פעמים רבות"
הפגנת מתנגדי הרפורמה המשפטית, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בתגובה על פרסום מכתבי ההתרעה שאגף המודיעין שלח לנתניהו בשנת 2023 בהם פורט כיצד אויבי ישראל רואים בכלל הזירות את הפגיעה בלכידות מדינת ישראל ובצה"ל בפרט, מלשכת רה"מ נמסר בתגובה כי "הטענה שראש הממשלה קיבל כביכול מחטיבת המחקר באמ"ן התרעות על התקפה אפשרית מעזה היא הפוכה מן האמת. לא רק שאין באף אחד מהמסמכים התרעה כלשהי על כוונות של חמאס לתקוף את ישראל מעזה, אלא שניתנת בהן הערכה הפוכה לחלוטין".

נתניהו, התרעות על הלכידות החברתית

נתניהו, התרעות על הלכידות החברתית, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו: "ההתיחסויות לחמאס במסמכים - שפניו להסדרה"

"באשר לטענה המועלית במסמכים על ההשפעה השלילית של היעדר הלכידות בישראל על אויבינו", נמסר מלשכת נתניהו, "הרי ראש הממשלה בעצמו התריע על כך פעמים רבות בהקשר לתופעת הסרבנות".

"שתי ההתייחסויות הבודדות לחמאס בארבעת המסמכים", מוסיף נתניהו, "מציינות שהחמאס לא רוצה לתקוף את ישראל מעזה ופניו להסדרה. בהתייחסות הראשונה מה-19.03.23 נכתב שאסטרטגית חמאס היא 'הותרת רצועת עזה במדרון אחורי' ומיקוד המאבק בישראל בזירות אחרות".

"בהתייחסות השנייה ב-31.05.23 אף הומלץ שעל ישראל להצטרף ל'טרנד הדה-אסקלציה האיזורי' ו'לקחת צעד קדימה בהסדרה מול הרצועה והריבון החמאסי'. להערכה זו במסמכים שהחמאס אינו מעוניין בהסלמה ומעוניין בהסדרה עם ישראל היו שותפים בעקביות כל גופי הביטחון, שאף טענו שהחמאס מורתע".