עמית סגל על ההודעה של רע"ם: "אני מאלה שחושבים שכן"

בתגובה רשמית של מפלגת רע"מ על המלחמה נכתב כי פעולות צה"ל בעזה הם "פשעים נגד האנושות", הפרשן הפוליטי הגיב: "לא להאמין שעליהם נשענה פה קואליציה". על כנות כוונותיו של מנסור עבאס כתב: "אני מאלה שחושבים שכן, אבל ההודעה הזו מחדדת את זה שרע"מ מפלגתו אינה פרטנר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/24 14:54 טו באייר התשפד

עמית סגל על ההודעה של רע"ם: "אני מאלה שחושבים שכן"
עמית סגל, "לא להאמין שעליהם נשענה פה קואליציה", צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר שיו"ר המפלגה מנסור עבאס התבטא בנוגע למלחמה בעזה, שחררה מפלגתו הבהרה בה נכתב כי "מה שקורה ברצועת עזה, הינו בבחינת פשעי מלחמה שיש להעניש בגינם על פי החוק הבינלאומי". בין המגיבים להודעה החמורה, גם הפרשן הפוליטי עמית סגל שכתב בחשבון הטלגרם שלו: "לא להאמין שעליהם נשענה פה קואליציה".

רע"מ אינה פרטנר

"יש ויכוח ארוך שנים בשאלה אם מנסור עבאס כן בדבריו על שיתוף פעולה אם לאו" כותב סגל, "כמו שכתבתי כאן בעבר אני מאלה שחושבים שכן". יחד עם זאת הוא מוסיף: "ההודעה הזו מחדדת את זה שרע"מ מפלגתו אינה פרטנר".

סגל מפרט: "ח"כית אחת הכחישה את זוועות ה-7 באוקטובר, בכירים אחרים היו שותפים במיזמים אדירים עם עמותות חמאס, דבר מכל מה שאומרים שאר הבכירים אינו מעיד על התנערות מטרור ככלי לגיטימי אל מול המדינה" הוא קובע.

מנסור עבאס, פתרון לאלימות בחברה הערבית?

מנסור עבאס, "רע"מ אינה פרטנר", צילום: Chaim Goldberg/Flash90

רע"מ: "מה שקורה ברצועת עזה - פשעי מלחמה"

בהודעה של מפלגת רע"מ נכתב: "מהיום הראשון קראנו להפסקה מיידית של המלחמה, ולהגעה לפתרון של שלום שיביא להקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל, והזהרנו שהמלחמות לא יכולות להביא לפתרון כלשהו".

"הריגת חפים מפשע בכל מקום בעולם ומכל דת נחשב פשע שאין עליו כפרה" הוסיפו וכתבו במפלגה, "מה שקורה ברצועת עזה, ובכלל זה הרעבה של ילדים ונשים, וקטיעת הסיוע ההומניטרי עבורם, בנוסף להפצצת בתי חולים ומסגדים, הינו בבחינת פשעי מלחמה שיש להעניש בגינם על פי החוק הבינלאומי, וכן הם פשעים נגד האנושות אשר דת האמת אשר מעודדת לגישה אנושית ולרחמים".