מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי יומיים: התגובה של היועמ"שית לצווי המעצר של בית הדין בהאג

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה כי הבקשה של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון "חסרת בסיס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/24 13:10 יד באייר התשפד

אחרי יומיים: התגובה של היועמ"שית לצווי המעצר של בית הדין בהאג
גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברקע הוצאת צווי המעצר לנתניהו וגלנט מטעם בית הדין בהאג, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן הודיעו: " הבקשה בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוצאת להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון נעדרת בסיס".

היועמ"שית: "המלחמה נכפתה על מדינת ישראל"

"מדינת ישראל יצאה בשבעה באוקטובר למלחמה שנכפתה עליה", נכתב בהודעה, "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הנאבקת בטרור ומגנה על ביטחונה תוך הקפדה על הכללים המשפטיים המחייבים ומתוך מחויבות עמוקה לחוק. כוחות הביטחון, וצה"ל בכללם, נלחמים מתוך מחויבות מלאה לכללי המשפט הבינלאומי".

רכבים שרופים סמוך לשדרות, אוקטובר 23

רכבים שרופים סמוך לשדרות, אוקטובר 23, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה של מדינת ישראל, בודקים באופן יסודי כל טענה רצינית להפרת דין על ידי מי מגורמי מדינת ישראל", נכתב בהודעה, "ואוכפים את הדין. המערכת המשפטית במדינת ישראל ערוכה לבדוק כל טענה רצינית הן ביחס לעניין שבמדיניות והן ביחס למקרים פרטניים. כפי שמדינת ישראל הבהירה במשך השנים, בית הדין נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין. מכל מקום, הבקשה בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוצאת להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון נעדרת בסיס".