המודיעין האמריקאי: רק כשליש ממחבלי החמאס חוסלו ברצועת עזה

על פי גורם אמריקאי, רק כשליש ממחבלי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה נהרגו במהלך המלחמה, ומאז השבעה באוקטובר הצליח הארגון לגייס לשורותיו אלפי לוחמים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/24 08:44 יד באייר התשפד

המודיעין האמריקאי: רק כשליש ממחבלי החמאס חוסלו ברצועת עזה
מחבלים נכנעים בעזה, מלחמת "חרבות ברזל", צילום: דובר צה"ל

המלחמה ברצועת עזה: על פי גורם במודיעין האמריקאי, רק כשליש ממחבלי חמאס ברצועת עזה נהרגו במהלך המלחמה, ומאז השבעה באוקטובר הצליח ארגון הטרור חמאס לגייס לשורותיו אלפי לוחמים נוספים. בנוסף, מעל 60 אחוזים מהמנהרות עדיין שלמות. כך על פי דיווח של אתר "פוליטיקו".

צה"ל חילץ את גופות החטופים מלב המנהרות

נזכיר כי לציון חצי שנה לתחילת המלחמה, צה"ל פרסם נתונים מלאים מהלחימה בכל הגזרות. כאשר על פי הודעתו ברצועת עזה חוסלו למעלה מ-12,000 מחבלים, בהן 5 בדרגת מח"ט, למעלה מ-20 בדרגת מפקד גדוד, וכ-100 מפקדי פלוגות. בזירת הצפון חוסלו כ-330 מחבלים, ו-30 מפקדים.

צה"ל: שני שליש מהמחבלים חוסלו

על פי ההערכות המודיעין, ארגון חמאס מנה ערב הלחימה כ-30 אלף מחבלים - ומנתוני הצבא עולה כי כ-21 אלף עדיין בחיים - אך אלפים נפצעו ואחרים נשבו.

השבוע צה"ל התיר לפרסום פרטים חדשים על המבצע הלילי של צה"ל ושב"כ בו חולצו גופתיהם של שני לוק ז"ל, עמית בוסקילה ז"ל, רון בינימין ז"ל ויצחק גלרנטר ז"ל מתת קרקע בג'באליא. בצה"ל חשפו כי המאמץ המודיעיני והאיסופי התנהל בשירות הביטחון הכללי ובמפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין יחד עם שאר היחידות בצה"ל במשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

לוחמי הצנחנים והשב"כ איתרו את המנהרה אחרי שלושה ימים

במהלך הלחימה של צוות הקרב של חטיבת הצנחנים בלב ג׳באליא, לוחמי גדוד 202 נלחמו במרחב המנהרה במשך שלושה ימים בקרבות עצימים ובמבצע משותף של לוחמי צנחנים והשב"כ נסרק מבנה חשוד בו אותרה המנהרה.

לוחמי יהל"ם ושב"כ איתרו את הגופות במבצע לילי

לאחר מציאת הפיר, לוחמי יהל"ם נכנסו במבצע לילי למנהרה וניהלו בתוכה לחימה, נטרלו חסימות ואיתרו מסמכים ושלל טכני לצד מספר אמצעי לחימה וזאת תוך שימוש בטכנולוגיות ייחודיות. במהלך התקדמות הלחימה, לוחמי יהל"ם יחד עם כוחות שב"כ ויחידת 504 איתרו את גופות החטופים וחילצו אותן מהמנהרות ויחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל הגופות זוהו ונמסרו הודעות למשפחות.