מסכים עם גלנט? נתניהו: "לא מתכוון ליישב מחדש את עזה"

ראש הממשלה התייחס בראיון לתוכנית "היום שאחרי" ברצועת עזה, ואמר כי על אף שחלק מתומכיו לא יאהבו זאת, הוא לא מתכנן ליישב מחדש את רצועת עזה. האלטרנטיבה - שלטון אזרחי עזתי עם פיקוח של מדינות ערביות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/24 08:02 יד באייר התשפד

מסכים עם גלנט? נתניהו: "לא מתכוון ליישב מחדש את עזה"
תושבים עזתים, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

התוכניות ל"יום שאחרי" ברצועת עזה: אמש (ג'), בריאיון ל-CNN הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין ברצונו להקים התיישבות ברצועה: "אני לא מתכוון ליישב מחדש את עזה. חלק מהתומכים שלי לא מרוצים מזה, אבל אמרתי כל הזמן שלא נתנחל שם בחזרה". בכוונת נתניהו להקים שלטון אזרחי של האוכלוסייה ברצועה, בפיקוח של מדינות ערביות.

גלנט לנתניהו: "קורא לך להכריז שישראל לא תשלוט בעזה"

כזכור, לפני כשבוע שר הביטחון יואב גלנט כינס מסיבת עיתונאים ואתגר את ראש הממשלה נתניהו בשורת הצהרות. גלנט התייחס לסוגיית היום שאחרי ברצועת עזה ודרש מנתניהו לקבל החלטה. "יש מדיניות שמקדמת ממשל צבאי של ישראל" רמז גלנט, "זו חלופה רעה ומסוכנת למדינה". עוד אמר: "ממשל צבאי יהפוך להיות המאמץ הביטחוני הראשי של ישראל על חשבון זירות אחרות. הוא יעלה בדם ובמחיר כלכלי כבד ללא תכלית".

הרשות הפלסטינית

הרשות הפלסטינית, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

נתניהו הגיב מיידית לדבריו של גלנט והוציא סרטון בו אמר: "לא נחליף את חמאסטן בפתחסטן". עוד הוסיף ואמר כי כל עוד החמאס בעזה לא יושמד, שום גורם אחר לא ייכנס לשלוט ברצועה. נתניהו הוסיף עקיצה לגלנט ואמר: "צריך לחסל את החמאס, בלי תירוצים".