אונר"א נכנעו: הארגון סוגר את המתחם בירושלים

לאחר שורת מחאות מול משרדי אונר"א, מזכ"ל הארגון הודיע על סגירת המשרדים בגבעת התחמושת עד שתסופק "אבטחה תקינה". לטענתו, המשרדים הוצתו על ידי מפגינים ועל העובדים איימו באקדחים. אם תרצו: "מגנים כל הפגנת אלימות, אך מברכים על ההודעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/24 11:29 ב באייר התשפד

אונר"א נכנעו: הארגון סוגר את המתחם בירושלים
המחאות מול המתחם, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ארגון הסיוע לאזרחים פלסטינים, אונר"א, נחשף לפני תקופה כמממן ומקדם טרור. עקב כך מדינות רבות בעולם עצרו את התרומות לארגון, ובמדינת ישראל דורשים לקחת את המחאה צעד אחד קדימה ולסגור את המשרדים בארץ.

אונר"א סוגרת את המשרדים

כמחאה על פעילותו של הארגון בתוך עיר הבירה ירושלים, מפגינים רבים הגיעו אל גבעת התחמושת והפגינו אל מול מתחם אונר"א במקום. לטענת הארגון, מספר מפגינים הציתו את המשרדים. עוד טענו: "מפגינים יידו אבנים לעבר צוותי האו"ם ולעבר בנייני המתחם. המתחם שלנו הושחת בצורה קשה וניזוק. בכמה הזדמנויות, קיצונים ישראלים איימו על הצוות שלנו באקדחים". לכן, הורה מזכ"ל הארגון לסגור את המשרדים בגבעת התחמושת, עד שמדינת ישראל תספק אבטחה "תקינה" למקום, לדבריו.

ההפגנות מול מתחם אונר"א

ההפגנות מול מתחם אונר"א צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בתגובה לטענות אונר"א על אלימות והצתות בהפגנות אומר ראש תנועת "אם תרצו" שמובילה את ההפגנות: "אנו מגנים כל גילוי אלימות מול העובדים והמתחם. לצד זאת אנו פועלים זה מספר חודשים להוציא את אונרא מירושלים ועל כן מברכים על הודעת מנהל המתחם שהם עוזבים. אנשי אונר"א אינם רצויים במערב ירושלים ולא במזרח ירושלים, אותה הם מכנים "שטח כבוש". הם אינם רצויים כלל בירושלים ובשטח מדינת ישראל. אונר"א היא הבעיה, וממש לא הפיתרון לסכסוך".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368